اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وال‌استریت ژورنال: نقش اخوان‌المسلمین در اعتراضات اردن برجسته است

خبرگزاری فارس: وال‌استریت ژورنال ضمن اشاره به اخوان‌المسلمین به عنوان یکی از قوی‌ترین گروه‌های مخالف حکومت اردن، تصریح کرده است که ایالات متحده، اسرائیل و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس اصرار دارند تا پادشاهی اردن باقی بماند.

وال‌استریت ژورنال: نقش اخوان‌المسلمین در اعتراضات اردن برجسته است

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی از خیزش اخیر مردم اردن علیه پادشاهی این کشور اذعان کرد که گروه‌های مخاف حکومت از جمله اخوان‌المسلمین در حال قدرت گرفتن در این کشور هستند.

این گزارش مدعی است که اختلافات شدید در اپوزیسیون اردن باعث شده است که این کشور شاهد وقایعی از آن دست که در مصر، لیبی و تونس رخ داد نباشد اما تظاهرات اخیر، بزرگ‌تر از تظاهرات پیشین در اردن بوده است و در عین حال، جنبش اخوان‌المسلمین خواهان اعتراضات بزرگ‌تری شده است.

وال‌استریت ژورنال ضمن اشاره به اخوان‌المسلمین به عنوان یکی از قوی‌ترین گروه‌های مخالف حکومت اردن، تصریح کرده است که ایالات متحده، اسرائیل و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس اصرار دارند تا پادشاهی اردن مستحکم باقی بماند.

اردن یکی از دو کشوری است که دارای معاهده صلح رسمی با اسرائیل بوده و بزرگ‌ترین جمعیت آوارگان فلسطینی را در خود جای داده است. این کشور همچنین مرزی طولانی و امن با فلسطین اشغالی دارد. آمریکا نیز روابط مستحکمی با پادشاهی اردن داشته و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی اردن را آموزش می‌دهد.

با این حال نارضایتی‌ها در اردن به تدریج در حال افزایش است. اردن دارای بسیاری از شرایطی است که سایر کشورهای عربی انقلاب کرده داشته‌اند که نرخ بیکاری بالا در کنار جمعیت آموزش دیده از آن جمله است.

این گزارش تصریح می‌کند که اخوان‌المسلمین به عنوان ظهور حنبش‌های اسلامی در سایر کشورهای عربی برجسته شده و خواستار تغییر سیاسی در اردن است.

در همین شرایط پایگاه قبیله‌ای پادشاهی اردن نیز به‌خاطر فساد روزافزون رژیم، متزلزل به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول