اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمایت واشنگتن از تظاهرات اعتراض آمیز در اردن

خبرگزاری فارس: دولت آمریکا با هدف مدیریت اعتراضات مردمی در اردن از تظاهرات اعتراض آمیز در این کشور حمایت کرده و آن را نشانه عطش تغییر سیاسی در این کشور خواند.

حمایت واشنگتن از تظاهرات اعتراض آمیز در اردن

به گزارش فارس به نقل از جهینه نیوز، وزارت خارجه آمریکا دیروز تظاهرات اعتراض آمیز در اردن در روزهای اخیر را که در اعتراض به افزایش قیمت سوخت در این کشور انجام شده بود، نشانه عطش اردنی ها برای تغییر بر اساس سایر کشورهای عربی دانست.

وزارت خارجه آمریکا که برای دور زدن انقلاب مردمی اردن و مصادره آن به نفع خود تلاش می کند، اوضاع اقتصادی اردن را سخت خوانده و تاکید کرد که واشنگتن به  حقوق تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز در هر جایی که باشند احترام می گذارد.

مشاور سخنگوی وزارت خارجه با اعلام این مطلب تاکید کرد: ملت اردن نگرانی های اقتصادی و سیاسی و آرمان‌هایی برای خود دارند، ما معتقدیم که نقشه راهی که عبدالله دوم برای اصلاحات ارائه کرده، می تواند به این آرمان ها و نگرانی ها پاسخ دهد، اما در مناطق دیگر عطش برای تغییر در این کشور را می‌بینیم.

وی همچنین خواستار عملیات سیاسی گسترده برای تقویت امنیت و ثبات و توسعه اقتصادی در اردن شد.

مواضع رسمی آمریکا در قبال اردن نشان می دهد که این کشور از احتمال ابقای حاکمیت عبدالله دوم در این کشور ناامید شده و به همین علت سعی می‌کند تا با مدیریت اعتراض های مردمی، به صورت کنترل شده آنها را به سوی انقلابی پیش ببرد که در جریان آن جریان های جدید هوادار غرب به قدرت برسند.

جوانان اردنی دیروز با برگزاری تظاهرات در این کشور اعلام نافرمانی عمومی کردند و شعارهایی علیه عبدالله پادشاه این کشور سر دادند. بنابراین گزارش، 70 تشکل سیاسی با اعلام نافرمانی علیه حکومت خواستار بسته شدن خیابان های اصلی شهر شدند. گفته می شود شعارهای جوانان اردنی از خطوط قرمز این کشور گذشته و معترضان خواستار سرنگونی رژیم حاکم هستند.

این درحالی است که هزاران اردنی در اعتراض به کشته شدن یک جوان و زخمی شدن 12 معترض دیگر تظاهرات برگزار کردند که با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد. این جوان اولین فردی است که در تظاهرات ضد دولتی اردن کشته می‌شود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول