اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

تقواپیشگی یاران امام حسین(ع) رمز ماندگاری قیام عاشورا است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ارومیه گفت: مهم‌ترین دلیل ماندگاری قیام عاشورا در اذهان مردم برخورداری یاران امام حسین(ع) از تقوای الهی است.

تقواپیشگی یاران امام حسین(ع) رمز ماندگاری قیام عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا بابازاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ارومیه که با حضور خیل عظیمی از نمازگزاران در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، گفت: فلسفه قیام عاشورا و ایستادگی امام حسین(ع) و یاران ایشان در برابر کفر و نفاق موجب رستگاری مسلمانان و ماندگاری اسلام در میان ادیان دیگر شد.

وی افزود: تقوای الهی بر اساس آیات قرآن کریم و احادیث معصومین یکی از مهم‌ترین دلایل مقبولیت اعمال نزد پروردگار و شکوفایی خلاقیت‌ها است.

امام جمعه موقت ارومیه تصریح کرد: امام حسین(ع) مهم‌ترین دلیل قیام خود و یاران خویش را برپا داشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌دانند و همین امر نشانگر تقواپیشگی قیام‌کنندگان بوده که رمز ماندگاری نهضت عاشورا است.

وی با اشاره به برخی نقل قول‌ها از وضعیت ائمه(ع) در ماه محرم اظهار داشت: ائمه(ع) در سراسر این ماه ماتم‌زده و سوگوار بودند به‌ویژه در روز دهم این ماه که مصادف با شهادت شهدای کربلا است در ماتم سید و سالار شهیدان(ع) غصه‌دار و ماتم‌زده بودند.

بابازاده خاطرنشان کرد: یادآوری مصائب امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا مهم‌ترین وظیفه و رسالت علما در شرایط فعلی است تا به این ترتیب تأثیرگذاری این قیام بر مردم بیش از پیش شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه عنوان کرد: حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نواز غزه و کشتار مسلمانان و طرفداران ادیان الهی در این منطقه، نماد استیصال این رژیم در برابر اسلام و قدرت مسلمانان است.

امام جمعه موقت ارومیه گفت: مردم ایران اسلامی با حضور پرشور خود در راهپیمایی سراسری محکومیت حمله به نوار غزه همانند همیشه همراهی خود با مردم مظلوم فلسطین را نشان دادند و در برابر هرگونه کفر و نفاق و ظلم بر مظلومان فریاد دادخواهی سر دادند.

انتهای پیام/61003/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول