اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارگردان تئاتر اعلام کرد

پیاده‌سازی سبک نوین تعزیه در بوشهر

خبرگزاری فارس: کارگردان تئاتر عاشورایی «بوسه‌گاه تیغ و خنجر» از پیاده‌سازی سبک نوین تعزیه در بوشهر خبر داد و گفت: در این نمایش از تلفیق نور و موسیقی به جای جنگ و شمشیر استفاده شده است.

پیاده‌سازی سبک نوین تعزیه در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان بابک بهادرپور صبح امروز در پیش ‌نمایش تئاتر عاشورایی «بوسه‌گاه تیغ و خنجر»  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و ترویج فرهنگ عاشورایی امری مهم و ارزشمند است و باید در این مسیر تلاش کنیم.

این کارگردان برجسته تئاتر با اشاره به اینکه این تئاتر در نوع خود کم‌نظیر است افزود: تلاش کرده‌ایم در این تعزیه به رسالت واقعی امام حسین (ع) پرداخته شود و از پرداختن به مسایلی که با رسالت ایشان همخوانی ندارد پرهیز کنیم.

بهادرپور تصریح کرد: این تئاتر در واقع تعزیه مدرن است و با توجه به اینکه متون تعزیه‌های سنتی در حدود 120 سال پیش نگاشته شده‌اند از بسیاری از جنبه‌های واقعی غفلت شده و مسایل اساسی در آن ذکر نشده است.

وی افزود: در تعزیه سنتی بیشتر به ضعف‌های اهل بیت (ع) و تشنگی و کم بودن تعداد یاران امام (ع) پرداخته شده در حالی که در این تئاتر به رسالت اصلی امام که آزادگی و زیر بار ظلم نرفتن است توجه شده و در واقه روح عاشورایی در این تئاتر متبلور است.

این کارگردان بیان کرد: مردم همواره به فرهنگ عاشورایی علاقمند بوده و هستند و باید به گونه‌ای کار کنیم که مردم بیشتر جذب این فرهنگ شوند و برخی از تعزیه‌های سنتی تماشاگرزدایی می‌کردند و مردم راضی نبودند که تلاش کرده‌ایم با این نمایش، تماشاگران را با فرهنگ واقعی عاشورا آشنا کنیم.

بهادرپور افزود: در تئاتر سنتی، بازیگر تنها شبیه‌خوان است ولی در این تئاتر تلاش کرده‌ایم که بازیگر واقعا حضور داشته باشد و حرکت کند و در واقع در این نمایش همه چیز تعریف شده است.

وی خاطر نشان کرد: در تئاتر «بوسه‌گاه تیغ و خنجر» امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) بسیار قوی هستند و به جای پرداختن به ضعف‌های اهل بیت(ع) به قوت‌ها و اهداف اساسی قیام پرداخته شده است.

بهادرپور گفت: در انتخاب بازیگران از افراد شناخته ‌شده و باسابقه و موجه استفاده شده و تلاش داریم اهداف قیام عاشورا را به بهترین شکل برای مخاطب ارائه کنیم.

وی اضافه کرد: در این نمایش از تلفیق نور و موسیقی به جای جنگ و شمشیر استفاده شده و امیدوار هستیم در توسعه فرهنگ حسینی اهتمام ورزیم.

انتهای پیام/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول