اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سید حسن نصرالله:/۴و پایانی

اسرائیل از درگیری در سوریه سود می‌برد

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به تحولات منطقه گفت: اسرائیل از درگیری‌ها در سوریه سود می برد.

اسرائیل از درگیری در سوریه سود می‌برد

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی خود به مناسبت آغاز محرم‌الحرام که از شبکه تلویزیونی المنار لبنان پخش شد، گفت: شنیدم که آنچه در غزه در جریان است برای منحرف کردن انظار از رویدادهای کنونی سوریه است.

وی از این سخن ابراز تاسف کرد زیرا اسرائیل از رویدادهای جاری در منطقه و سوریه برای انجام جنگ خود سود می برد و در سال 2008 میلادی محور مقاومت قادر بود که انواع حمایت را از نوار غزه درجریان حمله صورت گرفته علیه آن انجام دهد اما امروز سوریه به وضعیت خودش سرگرم است و قادر نیست که بخشی از حمایت لجستیکی باشد و نبرد در سوریه یک سردرگمی برای هرگونه محور حمایتی از غزه ایجاد می‌کند.

دبیرکل حزب الله لبنان این سوال را مطرح کرد که چرا نمی گوییم که اسرائیل از درگیری در سوریه و تبدیل دشمنان به دوستان در منطقه سود می برد و فرصت را برای حمله به غزه و ضربه زدن به توان موشکی در غزه مناسب نمی بیند؛ توان موشکی که اسرائیل تصور می کند که جبران آن با توجه به تحولات منطقه دشوار خواهد بود؟

وی تصریح کرد: آنچه تجاوزگری را متوقف می کند همان موضع گیری واقعی کشورهای عربی و اسلامی در اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی است و این کشورها قادر هستند که (خواست خود) را بر آمریکا تحمیل کنند تا آمریکا نیز به اسرائیل توقف تجاوزگری به غزه را تحمیل کند.

سید حسن نصرالله گفت: لازم است که این میزان از حمایت به مردم نوار غزه بشود و باید کشورهای عربی روابط خود با آمریکا را برای فشار بر اسرائیل به منظور توقف تجاوزگری خود به غزه بکار گیرند و به کشورهای عربی نمی گوییم که مرزهای خود را بگشایید زیرا هرگونه تهدید آمریکا علیه اسرائیل، جنگ را متوقف می کند بلکه اعراب قادر به این کار هستند.

وی همچنین تاکید کرد: بر همه ما در لبنان است که رویدادهای غزه را همواره دنبال کرده و پیگیری کنیم زیرا این نبرد تنها نبرد غزه نیست بلکه باید نبرد همگی ما باشد.

دبیرکل حزب الله خواستار بسیج همه تلاش ها برای متوقف کردن تجاوزگری به غزه شد زیرا ما امروز پیش روی ما صحنه رویارویی خون با شمشیر است اما همانطور که این خون توانست بر شمشیر پیروز شود از خداوند متعال می خواهیم که پیش روی ما تجربه پیروزی جدید و حماسه جدیدی باشد که آن را مبارزان و همه حامیان آنها رقم می زنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول