اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سیدحسن نصرالله:/۲

اسرائیل با حملات موشکی مقاومت غافلگیر شد/ ناکامی در دو جنگ لبنان و غزه

خبرگزاری فارس:دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف مورد نظر خود در دو جنگ لبنان و غزه گفت: اسرائیل امروز با حملات موشکی مبارزان فلسطینی غافلگیر شد.

اسرائیل با حملات موشکی مقاومت غافلگیر شد/ ناکامی در دو جنگ لبنان و غزه

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود در اولین شب از شب‌های محرم  اظهار داشت: معیار برای آمریکا و غرب مسائل انسانی، قانونی یا حقوقی نیست بلکه منافعشان است آنچه در غزه می گذرد موضع آمریکا که تلاش می کند ملت های عربی را فریب دهد آشکار می کند.

وی در ادامه گفت: امروز موضع واقعی آمریکا و انگلیس و فرانسه تجدید می شود بسیاری از نخبه های عربی طی سال های اخیر مفهوم اشتباهی را به ملت هایشان ارائه کردند مبنی بر اینکه آمریکا خواهان کمک به مظلومان و رنج کشیدگان است و شروع کردیم از مواضع آمریکا در این زمینه قدردانی کردیم اما امروز خون شهدا و زنان و کودکان غزه چهره واقعی آمریکا و غرب و مواضعشان در قبال رویدادهای کنونی غزه را آشکار کرد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: آمریکا از نخستین ساعات حمله به غزه حمایت خود را از اسرائیل ابراز و اعلام کرد که اسرائیل از خود دفاع می کند و اهالی غزه متجاوز هستند. انگلیس و فرانسه نیز همین موضع را اتخاذ کردند و این یعنی اینکه این کشورها به ارزش ها و دفاع از آزادی های منطقه اهمیتی نمی دهند بلکه منافعشان تعیین کننده مواضعشان است.

وی خاطرنشان کرد: ما از خدا می خواهیم سحر جادوگران را به خودشان بازگرداند و اگر اسرائیل می خواهد از حمله به غزه در مسئله انتخابات خود بهره برداری کند ما امیدواریم این حمله نظامی گریبانگیر خودشان شود. اسرائیل امروز با حملات موشکی مبارزان فلسطینی غافلگیر شد و اعتراف کرد که موشک های فجر 5 به تل آویو اصابت کرد و این یک پیشرفت بزرگ در مناقشه فلسطین و اسرائیل محسوب می شود.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: اهدافی که دشمن اعلام کرده بود از جنگ 33 روزه در سال 2006 و جنگ 22 روزه غزه در سال 2008 استفاده کرده بود. اسرائیل در این 2 جنگ موفق نشده بود اهداف خود را محقق کند امروز اسرائیل اهدافی را تعیین کرده است که سقف آن بسیار نیست و اگر این کار را می کرد بنیامین نتانیاهو می توانست بگوید موفق بوده است. اسرائیل به طور ضمنی اعتراف کرده است مقاومت توانسته است تا حدودی قوای بازدارندگی ایجاد کند. اسرائیل اعلام کرده است که به زیرساخت های مقاومت فلسطین آسیب خواهد رساند آیا موفق به انجام این کار خواهد شد؟ این مسئله طی روزهای آتی مشخص خواهد شد.

ادامه دارد ...

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول