اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون مداحان گلستان و دبیر کشور:

باید اشاعه دهنده فرهنگ عاشورا باشیم

خبرگزاری فارس: رئیس کانون مداحان استان گلستان و دبیر کشور گفت: باید اشاعه‌دهنده فرهنگ عاشورا باشیم.

باید اشاعه دهنده فرهنگ عاشورا باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدحسین کبیر در همایش رهروان عاشورایی که در سالن تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان برگزار شد ضمن تسلیت ایام محرم اظهار داشت: پنج آسیب عمده در مداحی وجود دارد که توجه به رفع آنها می‌تواند موجب رشد و اعتلای عزاداری شود.

وی خارج بودن اشعار از زبان قال یا حال را از آسیب‎های مداحی برشمرد و افزود: زبان قال یعنی مطلب مدرک معتبری داشته باشد و زبان حال یعنی واقعا به حال امام حسین (ع) اشاره شود لذا لازم است به اقتضای اشعاری که بیان می‎شود توجه کرد.

تاکید بر پرهیز از مسائل غلوآمیز و برهنگی عزاداران

رئیس کانون مداحان گلستان و دبیر کشور پرهیز از مسائل غلوآمیز و برهنگی عزاداران را از دیگر آسیب‎ها عنوان کرد و ابراز داشت: نباید مسائلی که از زبان مداحان جاری می‎شود بوی غلو بدهد که حضرت علی (ع) در این زمینه فرمودند دو گروه به هلاکت می‎رسند یکی آنهایی که غلو کرده و ما را برتر از مقام‎مان معرفی می‎کنند و همچون خدا ما را می‎ستایند و گروه دیگر دشمنانی که "نعوذبالله" به ما لعن می‎کنند.

کبیر اضافه کرد: گاهی دیده می‌شود که مداحان از زمزمه‎هایی تکان دهنده از جمله لاالاالله الاعلی، لاالاالله الازینب و ... در مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) استفاده می‌کنند و کسی که بفهمد چه می‎گوید استکانی که از آن چای می‎خورد را باید آب بکشد.

کلمات غلوآمیز خلاف تعلیمات اسلام است

وی با بیان اینکه کلمات غلوآمیز خلاف تعلیمات اسلام است متذکر شد: علاوه بر این، وقتی جملات غلوآمیز به گوش دشمنان برسد می‎گویند ما شیعیان را به همین خاطر کافر می‎دانیم بنابراین باید پیشکسوتان و وعاظ در راهنمایی مداحان بکوشند.

رئیس کانون مداحان گلستان و دبیر کشور خطاب به هیئت‎های مذهبی خاطر نشان کرد: مداحان هرگز نباید در مجالس، عزاداران را به درآوردن پیراهن تشویق کنند چون اگر ناظر نامحرم باشد قطعا این عمل گناه محسوب می‎شود.

کبیر متذکر شد: بعضا دیده می‌شود مداحان در مجالس عزاداری می‎گویند در طول سال هر چه گناه کنید در ایام محرم گناهان شما بخشیده می‎شود که این برخلاف مکتب اهل‎بیت (ع) است.

رئیس کانون مداحان گلستان و دبیر کشور در پایان اظهار داشت: امام حسین (ع) برای مکتب و مذهب شهید شد لذا در مساجد و حسینیه‎ها باید مذهب را تقویت کرد.

انتهای پیام/2307/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول