اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مداح اهل بیت:

مداح باید مسائل سیاسی روز را در اشعارش بیاورد

خبرگزاری فارس: یک مداح اهل بیت (ع) گفت: مداح باید مسائل سیاسی روز را در اشعارش بیاورد و موضوعات روز را از نهضت امام حسین(ع) دریافت کند.

مداح باید مسائل سیاسی روز را در اشعارش بیاورد

علی‌اکبر پروینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: مداحی، ستایش اهل بیت(ع) است و در ابتدای خلقت، خداوند مدیحه‌سرایی اهل بیت(ع) را انجام داده است.

پروینی ادامه داد: یکی از دلایل سجده فرشتگان به آدم به خاطر خلقت امام حسین(ع) است و مداح باید بداند به کسی وصل است که فرشتگان ذکر او را می‌گویند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به جامعه مداحان توجه دارند، بیانات و فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب را راهنمای جامعه مداحان دانست.

این مداح اهل بیت(ع) تصریح کرد: شعرهای هنری که شخصیت امام حسین(ع) را در مجالس امام حسین(ع) بیان می‌کند، در جامعه ماندگار می‌شود و شعرهایی که موضوعات ظاهری را به تصویر می‌کشد، ماندگاری لازم را ندارند.

وی تاکید کرد: مداح می‌تواند، مانند یک معلم در یک کلاس معنوی به شنوندگان درس بیاموزد، درسی که برگرفته از مکتب عاشوراست و این درس بسیار ارزشمند خواهد بود.

*مداحان در مبارزات انقلابی نقش موثری داشتند

پروینی بیان کرد: مداحان در مبارزات انقلابی نقش موثری داشتند و اشعار سیاسی و مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی را با وزن مداحی اشعار محرم آمیخته می‌کردند.

وی نقش مداحان در دوران دفاع مقدس را نیز موثر توصیف کرد و گفت: مداحان در روحیه‌دهی به رزمندگان اسلام در سال‌های دفاع مقدس نقش ویژه‌ای داشتند.

پروینی اظهار کرد: برخی اشعار و سبک‌های مداحی پسندیده نبود که روحانیت و بزرگان عرصه مداحی تذکر دادند و تمثال‌هایی که برخی اوقات از چهره معصومین نصب می‌شد، مناسب نبود و این یک موضوع مهم است که مجلس امام حسین(ع) همیشه مورد توجه خداوند بوده و خواهد بود.

وی نهضت امام حسین(ع) را نهضتی به‌روز برای تمام دوران‌ها بیان کرد و افزود: ما باید موضوعات روز را از این نهضت دریافت کنیم و مداح باید مسائل سیاسی روز را در اشعارش بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: ما مردم را می‌گریانیم که بصیرت پیدا کنند و بفهمند امام حسین(ع) چرا قیام کردند و سیدالشهدا(ع) می‌خواهند ما در این مجالس ساخته شویم.

پروینی مداحی را امانت الهی دانست و گفت: اخلاص در وجود یک مداح سبب ماندگاری او می‌شود.

انتهای پیام/2700/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول