اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنف درودگران استان قم:

تولیدات صنعت درودگری قم رقیب محصولات چین و ایتالیا است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه صنف درودگران قم تولیدات این صنف در استان قم را رقیب محصولات قطب‌هایی مانند چین و ایتالیا دانست و خواستار حمایت بیشتر مسئولان از این صنف برای ارتقای سطح کیفی محصولات شد.

تولیدات صنعت درودگری قم رقیب محصولات چین و ایتالیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مجتبی صفایی در نخستین همایش صنعت چوب استان قم که شامگاه چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولین، تولیدکنندگان و هنرمندان صنف درودگری قم در سالن همایش اتاق بازرگانی قم برگزار شد به ارائه گزارش عملکرد این صنف پرداخت و اظهار داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و شعار امسال مبنی بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بر آن شدیم که این همایش را با محوریت نگاهی نو به دکوراسیون داخلی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: به طور کلی صنعت چوب دارای دو بخش اصلی تولید مبلمان کلاسیک و دکوراسیون و طراحی داخلی است.

رئیس صنف درودگران استان قم گفت: بخش دکوراسیون داخلی با توجه به نو بودن این مقوله و قابلیت فراوان و سهولت در طراحی و اجرا موجب شده است که این صنعت برای مصرف‌کننده جذابیتی خاص داشته باشد و این موارد موجب شده که دخالت‌های نابه‌جا و غیرعلمی و غیر تخصصی خارج از نظارت اتحادیه درودگران انجام بگیرد که نتیجه آن چیزی جز سردرگمی و نارضایتی مصرف‌کننده نیست.

صفایی با تاکید بر اینکه این مشکل در رسته تولید و فروش کابینت چوبی و MDF برجسته و بارزتر است، افزود: به همین دلیل از مسئولان امر می‌خواهیم تا صنعت درودگری را در این مسئله یاری کنند تا شاهد بروز مشکلات در این صنف و نارضایتی مصرف‌کننده نباشیم.

وی در ادامه به جایگاه صنعت چوب استان قم در کشور اشاره کرد و گفت: این صنعت در قم در بحث تولیدی و کلاسیک از نظر قدمت کاری جایگاه خوبی در کشور دارد و هنرمندان به نام، مشهور و توانمندی را در این رشته معرفی کرده است و این قطب صنعتی استان با کشورهایی مثل ترکیه، ایتالیا و چین رقابت می‌کند.

رئیس صنف درودگران استان قم با تاکید بر اینکه مسئولان این صنف را حمایت می‌کنند ابراز داشت: این صنف نیاز به حمایت بیشتری دارد و واحدهای درگیر بازار کار چوب باید تقویت شوند، زیرا حداقل بیش از 80 درصد صادرات تولیدات چوب به صورت خام صورت می‌گیرد، بنابراین ما به پشتیبانی و حمایت مسئولان برای ارائه تولیدات بیشتر نیاز داریم.

انتهای پیام/78009/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول