اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو فعال انجمن خاطره‌گویی آیه‌های ایثار گیلان:

ثبت خاطرات زنان رزمنده گیلان جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: عضو فعال انجمن خاطره‌گویی آیه‌های ایثار گیلان گفت: تاکنون هیچ حرکتی مبنی بر جمع‌آوری و ثبت خاطرات زنان رزمنده و ایثارگر گیلان صورت نگرفته است.

ثبت خاطرات زنان رزمنده گیلان جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سمیه اقدامی در جریان برگزاری دهمین همایش خاطره‌گویی آیه‌های ایثار در سالن اجتماعات شهدای سپاه قدس گیلان با بیان اینکه جمع‌آوری خاطرات زنان رزمنده و ایثارگر در دوران هشت سال دفاع مقدس از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است، اظهار کرد: زنان، بهترین راویان تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس هستند که در انجمن خاطره‌گویی، خاطرات هشت سال دفاع مقدس خود را بازگو می‌کنند.

وی، تعداد اعضای فعال انجمن خاطره‌گویی آیه‌های ایثار را 150 نفر از همسران رزمندگان، سرداران، خانواده‌های معظم شهدا به ویژه مادران شهدا عنوان کرد.

عضو انجمن مذکور با اشاره به اینکه این انجمن از سال گذشته در هفته دفاع مقدس تشکیل شده است، اذعان کرد: توجه نکردن به نقش زنان رزمنده گیلانی در دوران دفاع مقدس از جمله ضرورت‌های تشکیل این انجمن است زیرا قبل از تشکیل این انجمن هیچ ارگانی به نقش زنان رزمنده استان در دوران هشت سال دفاع مقدس توجه نکرده بود.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ حرکتی در استان مبنی بر جمع‌آوری و ثبت خاطرات زنان رزمنده و ایثارگر استان صورت نگرفته است، ادامه داد: تاکنون 10 جلسه از جلسات این انجمن در استان برگزار شده که جمع‌آوری خاطرات زنان رزمنده و ایثارگر در دوران هشت سال دفاع مقدس از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جلسات است.

اقدامی حضور نوجوانان و جوانان در این جلسات را موجب انتقال فرهنگ شهدا به نسل جدید خواند و گفت: حضور نوجوانان و دانشجویان دختر در این جلسات از نقاط قوت این جلسات است.

وی، انتشار مجموعه خاطرات جمع‌آوری شده زنان رزمنده و ایثارگر گیلانی را در نشریه روایت هشتم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد و افزود: در این راستا خواستار همکاری بیشتر ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی، آموزشی و دانشگاهی برای ترویج این فرهنگ در جامعه هستیم.

انتهای پیام/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول