اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت بازی‌های بومی محلی مازندران:

آماده حضور در مسابقات لوچوی شمال ایران هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی مازندران گفت: مازندران آماده حضور در مسابقات لوچوی شمال ایران است.

آماده حضور در مسابقات لوچوی شمال ایران هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا بحرگرد پیش از ظهر امروز در نشست برگزاری مسابقات لوچوکاران شمال کشور با بیان اینکه روستاها مهد و آوردگاه لوچو است قدمت لوچو را بر اساس نوشته‌های مورخان بیش از 1600 سال دانست.

بحرگرد خاطرنشان کرد: کارشناسان ملی، پایتخت کشتی را مازندران می‌دانند و این امر محقق نشده جزو با همت روستائیان که با کوشش، این سنت را در مراسم و جشن‌ها زنده و پاس نگه داشتند تا آن را در صحنه‌های مختلف تکمیل و حرفه‌ای کنند.

وی تصریح کرد: باید با تجربه پیشکسوتان در کنار نیرو و انگیزه جوانان این ورزش بومی که از نیاکان به ما امانت رسیده را پاسداری کنیم و برای ساماندهی و علمی کردن این ورزش باید از همه بزرگان یاری گرفت.

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی مازندران گفت: در راستای بین‌المللی کردن این ورزش نخست باید در شمال کشور آن را اجرا و به همسایگان همجوار شناساند، سپس لوچو را در سطح ملی معرفی و گسترش داد.

بحرگرد از آمادگی لوچوکاران مازندرانی برای برگزاری مسابقات لوچو با همسایگان گیلانی در این استان خبر داد.

انتهای پیام/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول