اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع آبزی سازمان شیلات خبر داد

پرورش گونه‏های جدید آبزی در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر توسعه منابع آبزی و ماهیان آب شیرین سازمان شیلات ایران از پرورش گونه‏های جدید آبزی در کشور خبر داد.

پرورش گونه‏های جدید آبزی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان سمنان، در نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با مدیرکل دفتر توسعه منابع آبزی و ماهیان آب شیرین سازمان شیلات ایران، وضع آبزی‏پروری در استان سمنان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر توسعه منابع آبزی و ماهیان آب شیرین سازمان شیلات ایران در این نشست گفت: استان سمنان با وجود همه محدودیت‏ها، از موقعیت خوبی در پرورش ماهی برخوردار بوده و هر ساله میزان تولید استان از رشد مناسبی نسبت به سال قبل از آن برخوردار است.

مرتضی افراسیابی افزود: سازمان شیلات ایران مساعدت‏های لازم را به استان سمنان داشته است و برای توسعه آبزی‏پروری، این حمایت‏ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: به دنبال پرورش گونه‏های جدید از جمله «تیلاپیا» در استان سمنان هستیم که گونه‏ای مقاوم با نیاز آبی کم، زاد و ولد بالا و کیفیت گوشت مطلوب است و استان سمنان به عنوان یک نمونه خوب می‏تواند در این خصوص موثر باشد.

مسعود مهدوی، مدیر شیلات استان سمنان نیز در این نشست گزارشی از برنامه‏های آتی شیلات شامل استفاده از سیستم‏های نوین آبزی‏پروری، پرورش متراکم کپور ماهیان، پرورش ماهیان خاویاری و ... ارائه داد.

وی خواستار مساعدت سازمان شیلات ایران برای تخصیص اعتبارات ملی به استان سمنان شد.

انتهای پیام/2249/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول