اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد خبر داد

تشکیل شورای فرهنگ عمومی در بویراحمد

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد از تشکیل شورای فرهنگ عمومی در راستای کاهش معضلات فرهنگی در این شهرستان خبر داد.

تشکیل شورای فرهنگ عمومی در بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بویراحمد با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار بویراحمد، رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از اعضای این شورا برگزار شد.

محمد الفونه به تشریح وظایف اعضا در این شورا پرداخت و اظهار کرد: در این شورا امام جمعه به عنوان رئیس جلسه، فرماندار به عنوان نائب رئیس و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بویراحمد به سمت دبیر اجرایی این شورا معرفی شد.

*تشکیل شورای فرهنگ عمومی در یاسوج

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: با وجود این‌که شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد تعداد اعضای آن نسبت به این شهرستان خروجی خوبی نداشته و عملکرد این شورا مناسب ارزیابی نشده است، امید است با تلاش همه دستگاه‌ها رشد قابل قبولی در این زمینه صورت پذیرد.

الفونه تصریح کرد: به علت حساس بودن و رسالت شورای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان بویراحمد حضور تمامی اعضا در این جلسه الزامی است که امید می‌رود اعضا با حساسیت و همت بیشتری جهت پیشبرد اهداف این شورا در این جلسات حضور داشته باشند.

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: وظایف این شورا به استناد آئین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل می‌شود که در حکم قانون عمل می‌کند و از جایگاه والای برخوردار است که با این وجود شورایی قانونی‌تر از شورای فرهنگ عمومی برگزار و اجرایی نشده است.

وی در ادامه بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی به منظور ارتقاء فرهنگ عمومی نظارت و هماهنگی شهرستان بویراحمد است که برخی از وظایف آن بررسی معضلات و ویژگی‌های فرهنگی در روستاها و شهرها، انعکاس مشکلات به شورا، حذف فرهنگ‌های غلط، حفظ ارزش‌های اسلامی و ارائه گزارشات سالانه جهت ارتقاء فرهنگ عمومی در سطح این شهرستان است.

مسئول ارشد اجرایی بویراحمد دیگر هدف برگزاری این جلسه را ساماندهی اجرای برنامه‌های دهه محرم و صفر ذکر کرد و بیان داشت: مقرر شده در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تمامی هیئت‌های مذهبی در سطح شهر یاسوج واقع در میدان معلم تجمع و به اجرای برنامه‌های عزاداری در رثای سالار شهیدان و ساقی کربلا داشته باشند.

الفونه تصریح کرد: به منظور برگزاری هر چه بهتر این برنامه‌ها، تمامی هیئت‌های مذهبی باید شناسنامه‌دار باشند تا دچار مشکل و معضلی چون بی‌نظمی در طی مراسمات نشوند و توجه به این امور و برقراری نظم در این برنامه‌ها همت سازمان تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی را می‌طلبد.

فرماندار بویراحمد اذعان کرد: هر هیئت عزاداری باید یک مبلغ و روحانی داشته باشد تا به خوبی بتواند بر برنا‌مه‌های ایام سوگواری نظارت کامل داشته باشد.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول