اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

ترسیم الگو‌های متناسب فرهنگی برای خنثی‌سازی تهدیدات نرم ضروری است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: ترسیم الگو و تبیین روش‌های متناسب فرهنگی برای خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات نرم کشورهای سلطه‌جو ضروری است.

ترسیم الگو‌های متناسب فرهنگی برای خنثی‌سازی تهدیدات نرم ضروری است

عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به مطالبات سال‌های اخیر مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت مهندسی فرهنگی در کشور اظهار کرد: انتظار این بود که مجموعه‌های عظیم فرهنگی و آموزشی کشور با توجه به نقش تعیین‌کننده‌ای که در هدایت فرهنگی جامعه دارند با احساس مسئولیت بیشتری در جنبش نرم‌افزاری وارد شوند.

وی تاکید کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باید افراد متعهد و متخصصی که وجود ناتوی فرهنگی دشمنان را باور کرده‌اند در مدیریت بخش‌های فرهنگی و آموزشی کشور نقش پررنگ‌تری داشته باشند.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی مقابله با تهاجمات فرهنگی و جریان‌های انحرافی وابسته به بیگانگان را برای حفظ هویت ملی و استقلال کشور اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: ملت‌هایی که هویت خود را از دست بدهند به راحتی استقلال سیاسی و اقتصادی خود را نیز از دست خواهند داد.

این کارشناس مسائل فرهنگی گفت: قدرت‌های استکباری برای تسلط بر منافع ملت‌ها و نابودی هویت ملی آنان اقدام به تشکیل ناتوی فرهنگی کرده‌اند تا تحولات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را در کشورهای مختلف در دست گرفته و در مسیر دلخواه خود قرار دهند.

شایق هرگونه کوتاهی در رابطه با تهاجم فرهنگی دشمنان را موجب نفوذ آنان در فرهنگ و اخلاق جامعه اعلام کرد و افزود: در صورت آسیب دیدن ارزش‌های دینی و ملی، روابط اجتماعی به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد که این امر  می‌تواند ناهنجاری‌های پیچیده و هزینه‌بری را به کشور تحمیل کند.

انتهای پیام/2293/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول