اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تولید ملی و برای مقابله با تحریم‌ها محقق شد

ساخت واکنش‌گرهای مورد نیاز پارس جنوبی در آزمایشگاه فازهای 4 و 5

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس آزمایشگاه پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی از ساخت واکنش‌گرهای مورد نیاز پارس جنوبی در آزمایشگاه فازهای 4 و 5 در سال تولید ملی خبر داد.

ساخت واکنش‌گرهای مورد نیاز پارس جنوبی در آزمایشگاه فازهای 4 و 5

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه عباس عدالت عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی از مهم‌ترین مراکز صنعت نفت و گاز است و در سال تولید ملی شاهد رشد و پیشرفت قابل قبولی در این منطقه هستیم.

جانشین رئیس آزمایشگاه پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی و لزوم مقابله با تحریم‌ها از ساخت واکنشگرهای مورد نیاز توسط کارشناسان در آزمایشگاه این پالایشگاه خبر داد.

عدالت یادآور شد: آزمایشگاه فازهای 4و5، از چهار سال پیش برای کاهش هزینه‌ها و رسیدن به خودکفایی، اقدام به تهیه واکنش‌گرهای مورد نیاز برای آزمایش Chemical Oxygen Demand در محدوده‌های اندازه‌گیری مختلف کرد که با استفاده از استانداردهای اولیه، تایید و مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه استفاده از این واکنش‌گر صرفه‌جویی چشمگیری داشته است افزود: همچنین این آزمایشگاه برای استفاده از توانایی‌های نیروها و با پیش‌بینی تحریم‌ها، ساخت و تهیه واکنش‌گرهای لازم برای انجام تست‌های آهن، سیلیس، سولفیت، کلسیم، TBC،Free chlorine و محلول الکترولیت دستگاه اندازه‌گیری اکسیژن محلول در آب (Orbisphere) را در دستور کار قرار داد که با موفقیت به پایان رسید و هم‌اکنون این واکنش‌گرها مورد استفاده قرار گرفته است.

جانشین رئیس آزمایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی اضافه کرد: علاوه بر این استاندارد ثانویه‌ای نیز برای اندازه‌گیری مقدار سولفور کل در پروپان و بوتان تهیه شده است که برای چک کردن کالیبراسیون دستگاه Total Sufur analyser و اطمینان از صحت داده‌های حاصل از آن استفاده می‌شود.

عدالت بیان کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از تمام توان و پتانسیل موجود برای پیشرفت بیشتر در پارس جنوبی تلاش و فعالیت می‌کنیم و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.

انتهای پیام/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول