اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مساحت 250 متر مربع

نخستین سالن سنگنوردی قم به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: نخستین سالن اختصاصی سنگنوردی به منظور توسعه این رشته ورزشی در استان قم به بهره‌‌برداری می‌رسد.

نخستین سالن سنگنوردی قم به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سنگنوردی در بین 45 هیئت ورزشی فعال از جمله رشته‌های ورزشی جذاب و پرطرفدار در ورزش‌های استان قم است و حتی ورزشکارانی هم‌اکنون در این هیئت هستند که در عرصه قهرمانی این رشته حضور مستمر دارند.

نمونه آن حضور در رقابت‌هایی سال قبل سنگ‌نوردی جام بین‌المللی فجر به مناسبت گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در زنجان است که طی آن یک بانوی سنگ‌نورد قمی توانست در بین برترین‌ها افتخارآفرین شود.

این مهم برای هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم یک دستاورد بسیار ارزشمندی بود و دلگرمی‌های زیادی را در این هیئت ورزشی برای تلاش بیشتر به منظور در نظر گرفتن فضا و امکانات مناسب ورزشکاران رشته سنگ‌نوردی ایجاد کرد.

به همین منظور با حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان مراحل پایانی تجهیز نخستین سالن اختصاصی رشته سنگ‌نوردی قم نیز سپری شد و این سالن به زودی با بهترین امکانات برای فعالیت ورزشکاران رشته سنگ‌نوردی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که سالن اختصاصی سنگ‌نوردی قم در مجموعه ورزشی 15 خرداد واقع در ابتدای اتوبان قم - کاشان قرار دارد و ورزشکاران در این رشته می‌توانند با بهره‌برداری از این سالن که 250 متر مربع زیربنا دارد، فعالیت‌های جدی خود به منظور تمرین و همچنین در عرصه آموزش و نیز رقابت‌های قهرمانی این رشته را پیگیری کنند.

نگاهی به نوع فعالیت ورزشکاران رشته‌های سنگ‌نوردی کوهنوردی و صعودهای ورزشی در استان قم از ظرفیت‌های غنی موجود در این رشته در قم حکایت می‌کند، به طوری که شرایط داوطلبانه‌ای که در رشته کوهنوردی وجود دارد خود یک مزیت است و در این زمینه از سوی هیئت قم نیز تلاش شده است از آن به نحو مطلوب و احسن بهره‌برداری شده و قابلیت‌های بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

انتهای پیام/78002‌/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول