اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک متخصص پوست و مو:

بهترین راه جوان نگه‌داشتن پوست، مصرف روزانه سبزیجات است

خبرگزاری فارس: یک متخصص پوست و مو گفت: بهترین راه جوان نگه‌داشتن پوست مصرف روزانه سبزیجات تازه و میوه‌های قرمز است.

بهترین راه جوان نگه‌داشتن پوست، مصرف روزانه سبزیجات است

علی اصیلیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: امروزه در اثر تابش نور آفتاب و عوامل شیمیایی و فیزیکی، رادیکال‌های آزادی در بدن ایجاد می‌شود که در صورت باقی ماندن در بدن موجب سرطان‌های پوستی می‌شوند.

وی افزود: رادیکال آزاد به مولکولی گفته می‌شود که فاقد پوسته الکترونی کامل است و این موضوع باعث افزایش عکس‌العمل شیمیایی آن می‌شود که در این حالت شبیه مهاجمی است که به سلول‌های سالم حمله کرده و آنها را از میان برمی‌دارد.

این متخصص پوست و مو تاکید کرد: موادی به نام آنتی‌اکسیدان‌ که در سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارند، قادرند این رادیکال‌ها را از میان بردارند و اگر این کار انجام نشود این مواد با از میان بردن سلول‌ها باعث پیری پوست صورت می‌شوند.

وی اضافه کرد: در دنیای امروز که میزان آلودگی و تابش‌های خورشیدی و مصنوعی زیادتر از حد طبیعی است تولید زیاد این مواد در بدن به پوست آسیب‌های فراوانی می‌رساند.

اصیلیان درباره راه‌های طبیعی جوان نگه‌داشتن پوست تاکید کرد: خوردن روزانه مواد سرشار از آنتی‌ اکسیدان مانند چای سبز، انار، سبزیجات تازه و میوه‌های قرمز باید در برنامه روزانه هر فرد قرار بگیرد و در برابر هرگونه تابش طبیعی و مصنوعی مانند برخی لامپ‌ها و تلویزیون‌ها نیز به طور حتم باید از ضد آفتاب استفاده شود.

وی اضافه کرد: همچنین مردم کشورمان توجه داشته باشند که در حد امکان در روزهایی که هوا آلوده است از منزل خارج نشوند و در ضمن لازم است با مراجعه به متخصصان پوست و مو از راهنمایی‌های این متخصصان برای مراقبت از پوست خود و به تعویق انداختن پیری آن استفاده کنند.

انتهای پیام/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول