اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص بیماری‌های پوست و مو:

زیبایی از مهم‌ترین دغدغه‌های روزانه بشر است

خبرگزاری فارس: متخصص بیماری‌های پوست و مو گفت: زیبایی از مهم‌ترین دغدغه‌های روزانه بشر و خواسته‌ای بین‌المللی است و لازم است جوان‌سازی پوست بر خلاف جهت روند پیری و به صورت روزانه دنبال شود.

زیبایی از مهم‌ترین دغدغه‌های روزانه بشر است

ابوالفضل جویا در حاشیه برگزاری دومین همایش جوان‌سازی پوست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: زیبایی اکنون یک خواسته بین‌المللی است و بخشی از مهم‌ترین دغدغه‌های فکری و روزانه آدم‌هاست و می‌توان آن را یک نیاز انسانی دانست.

وی با بیان اینکه جوان‌بودن پوست مهم‌ترین فاکتور موثر در زیبایی است، گفت: اکنون روش‌های زیباسازی پوست به سمت و سوی روش‌های کم خطرتر و ارزان‌تر پیش رفته است، بنابراین مراجعان باید این نکته را هنگام مراجعه به پزشکان در نظر داشته باشند.

متخصص بیماری‌های پوست و مو با اشاره به انواع روش‌های زیباسازی پوست گفت: اکنون روش‌هایی مانند لیپولیز لیزری جای لیپوساکشن را گرفته است، لیپوساکشن عملی برای برداشتن چربی‌های اضافی بدن است که میزان یک درصد مرگ و میر را به همراه داشت اما روش‌های جدید بدون خطر است و چربی‌ها را بهتر از قبل از میان برمی‌دارد.

وی با اشاره به اینکه روش‌های جوان‌سازی پوست روز به روز در حال پیشرفت است، تاکید کرد: این روند به قدری سریع پیش می‌رود که روش‌های مانند میکرودرم کم کم قدیمی می‌شوند.

متخصص بیماری‌های پوست و مو با بیان اینکه روش‌های لیزری، بوتاکس و تزریق چربی تخصصی‌تر شده است، افزود: هفته پیش همایشی با عنوان روش تری دی یا سه بعدی در جوان‌سازی پوست برگزار شد که جدیدترین روش تزریقی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در این متد از روش‌های کلاژن‌سازی برای سفت کردن پوست استفاده می‌شود اما مردم باید توجه داشته باشند که با توجه به اینکه این روش متفاوت از روش‌های دیگر بوده  و عمق تزریق در آن مهم است تنها برخی متخصصان آموزش دیده و دارای گواهی معتبر پوست و مو می‌توانند آن را انجام دهند.

جویا اضافه کرد: همچنین لیفتینگ صورت پیش از این تنها با بیهوشی امکان‌پذیر بود و فرد پس از این عمل نیازمند جراحی در بیمارستان بود اما با روش‌های کنونی هر فرد پس از جراحی تنها پس از دو ساعت مرخص می‌شود و عوارض و هزینه‌های کمتری دارد.

وی با اشاره به اینکه ترکیب برخی روش‌ها کمک‌ زیادی به جوان‌سازی پوست می‌کند، تاکید کرد: بنابراین مردم کشورمان پیش از هرگونه عمل جراحی زیبایی این راه‌ها را شناسایی کنند و این کار را پیش افراد متخصص و باتجربه انجام دهند.

متخصص بیماری‌های پوست و مو با اشاره به اینکه برای از میان بردن خط اخم از بوتاکس استفاده می‌شود، تاکید کرد: مطابق قوانین FDA هر فرد پس از 18 سال می‌تواند از این روش درمانی برای از میان بردن چین دایمی که در اثر حرکت عضله ایجاد می‌شود، استفاده کند.

وی ادامه داد: انتظار این است که این چین‌ها بین سه تا شش ماه پس از تزریق بوتاکس برگشت کند و هر چه تزریق بوتاکس زودتر آغاز شود و عضله ایجادکننده اخم ضعیف‌تر باشند زمان تزریق طولاتی‌تر، دفعات آن کمتر و حجم موارد تزریقی کاهش پیدا می‌کند.

جویا تاکید کرد: این برگشت طبیعی است و به دلیل آن است که عدم ترمیم سلول‌ها در طی روند پیری ادامه دارد، بنابراین روند جوان‌سازی باید بر خلاف پیری ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه جنس پوست، مو و دندان بیشتر از اکتودرم (یکی از لایه‌های پوستی) است، گفت: خصوصیات این لایه پوست از میان رفتن سریع است و برخوردهای محیطی در این روند تأثیر دارد بنابراین همان‌گونه که کسی از ما نمی‌پرسد چرا باید هر روز مسواک بزنیم رسیدگی روزانه به پوست و جوان‌سازی آن نیز الزامی است و برخلاف تصور عمومی کاری تعجب برانگیز محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول