اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تهدید باراک به ادامه حملات علیه غزه/ هشدار شدید‌اللحن قاهره به تل‌آویو

خبرگزاری فارس: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد حملات علیه نوار غزه ادامه دارد و هنوز به پایان نرسیده است.

تهدید باراک به ادامه حملات علیه غزه/ هشدار شدید‌اللحن قاهره به تل‌آویو

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سما، «ایهود باراک» در جریان بازدید از مقر گردان غزه که «تال روسو» فرمانده منطقه جنوبی نیز وی را همراهی می‌کرد، گفت که حماس مسئول افزایش تنش در مرز نوار غزه است و حماس از حوادث اخیر مبرا نیست و بهای سنگینی برای این کار در زمان و مکان مناسب پرداخت خواهد کرد.

 

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «ایهود باراک» وزیر جنگ و «بنی گانتس» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم نشستی را برگزار و طی آن سناریوهای حمله احتمالی به غزه را بررسی کرد.

 

قرار است نتانیاهو امروز نیز با 9 وزیر ارشد کابینه نشستی را به منظور بررسی اوضاع متشنج در نوار غزه برگزار کند.

 

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت که مصر با جدیت برای برقراری آتش‌بس در غزه تلاش می‌کند و به تل‌آویو هشدار داده است که در صورت حمله زمینی به نوار غزه، قاهره پاسخ قوی خواهد داد.

این در حالی است که «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اظهار داشت که از بازگشت خشونت در غزه احساس نگرانی شدید دارد و از دو طرف می‌خواهد که خویشتنداری کرده و از هر گونه بحرانی‌ شدن وضعیت خودداری کنند.

اشتون بر حمایت از تلاش‌های مصر برای متقاعد کردن گروه‌های فلسطینی در غزه به برقراری آتش‌بس تاکید و تصریح کرد که ازسرگیری مذاکرات سازش تنها راهی است که خواسته‌های مشروع فلسطینیان و اسرائیل از طریق راه‌حل دولت را محقق می‌سازد.

این در حالی است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز نیز چندین هدف در نوار غزه را بمباران کردند که البته آسیبی به کسی نرسید.

هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی یک زمین خالی از سکنه در نزدیکی ایستگاه الخزندار در شمال غربی شهر غزه و نیز پایگاه بدر وابسته به گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس در جنوب شهر غزه و همچنین یک زمین خالی از سکنه در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول