اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

انسجام داخلی رهبری را خشنود و مشکلات را حل می‌کند

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: اتحاد و همدلی مقام معظم رهبری را خشنود ساخته و بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

انسجام داخلی رهبری را خشنود و مشکلات را حل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از پرسنل سپاه و نیروی انتظامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: مردم دو دسته هستند، گروهی که هیچ‌گاه ایمان نمی‌آورند و گروهی که تنها خدا را اطاعت کرده و از دستورات او پیروی می‌کنند.

وی افزود: کمک و یاری خداوند نصیب کسانی می‌شود که از او اطاعت کرده و اعمال نیک داشته باشند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه اطاعت و بندگی موجب قرب الهی می‌شود گفت: هیچ انسانی را نمی‌توان یافت که با خدا نسبت خویشاوندی داشته باشد اما کسانی که در راه دین الهی و عمل به فرامین خداوند گام برمی‌دارند جایگاه ویژه‌ای نزد او خواهند داشت.

وی ادامه داد: تقوا عامل اساسی پیوند با خداوند بوده و بنده واقعی آن کسی است که همه اعضا و جوارحش در راستای پیروی از دستورات خداوند به کار گرفته شود و رضای الهی همواره مدنظر او باشد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به خودپسندی به عنوان یکی از عوامل دوری از خدا عنوان داشت: آدمی باید در طول زندگی حل مشکلات دیگران را نیز در دستور کار قرار داده و تنها بهره شخصی را ملاک قرار ندهد.

استاد حوزه علمیه قم اسلام را دین همدلی، تعاون و تفاهم دانست و تاکید کرد: رعایت تقوا به تنهایی حلال مشکلات نیست بلکه اتحاد و انسجام داخلی مردم و مسئولان عامل پیشرفت کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: اتحاد و همدلی مقام معظم رهبری را خشنود کرد و بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و در عین حال موجب ناراحتی و یأس دشمنان می‌شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطر نشان کرد: اسلام دین برادری است به همین دلیل مردم و مسئولان باید پشتوانه یکدیگر باشند زیرا چشم جهانیان امروز به ایران اسلامی دوخته شده و کشور ما به الگویی برای همه ملل تبدیل شده است.

انتهای پیام/78004/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول