اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل منابع طبیعی آذربایجان‌غربی خبر داد

اجرای طرح ملی صیانت از جنگل‌های زاگرس در شهرستان سردشت

خبرگزاری فارس: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: طرح ملی صیانت از جنگل‌های زاگرس شهرستان سردشت در سال جاری انجام می‌شود.

اجرای طرح ملی صیانت از جنگل‌های زاگرس در شهرستان سردشت

علی پیرمرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طرح ملی صیانت از جنگل‌های زاگرس شهرستان سردشت در راستای احیای منابع طبیعی و خدادادی استان آذربایجان‌غربی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اجرای 12 عنوان پروژه صیانت از جنگل‌های زاگرس، افزود: این پروژه‌ها شامل عملیات کاشت و توسعه گیاهان مولد محصولات غیرچوبی، غنی سازی جنگل با نهال، آبخیزداری، نگهداری مناطق احیایی، نهال‌کاری، پیشگیری و اطفاء حریق و... هستند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با اشاره به عقد قرارداد با پنج شرکت تعاونی در این زمینه، گفت: این پروژه‌ها در زمینی به مساحت بیش از 42 هزار هکتار انجام می‌شود.

پیرمرادی با اشاره به لزوم تغییر الگوی مصرف سوخت در روستاها، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از نابودی جنگل‌ها و استفاده از چوب درختان در تأمین انرژی، 185 تنور گازی خریداری و در اختیار روستائیان قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از آتش سوزی و اطفاء حریق در جنگل از مهم‌ترین اقدامات اداره کل منابع طبیعی آذربایجان‌غربی در صیانت از جنگل‌ها است، افزود: این طرح در زمینی به مساحت 41 هزار هکتار از جنگل‌های سردشت در حال اجرا است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی به عملیات اصلاح پرورشی و آبخیزداری در شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر برای اولین بار اشاره کرد و گفت: در عملیات اصلاحی شاخه‌های فرعی، خشکیده و ضعیف درختان هرس شده و شاخه‌های قوی به عنوان لیدر حفظ می‌شود و این کار باعث تقویت درختان می‌شود.

وی با اشاره به اعتبار هزینه شده در این زمینه، گفت: 8 میلیارد و 482 میلیون ریال برای صیانت از جنگل‌های زاگرس سردشت تخصیص یافته است.

انتهای پیام/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول