اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

امداد مازندران آماده دریافت کمک به سیل‌زدگان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: کمیته امداد مازندران آماده دریافت کمک به سیل‌زدگان غرب استان است.

امداد مازندران آماده دریافت کمک به سیل‌زدگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، ابراهیم باغبانی پیش‌ازظهر امروز در بازدید از مناطق سیل‌ده غرب استان با اشاره به اینکه کمیته امداد آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان غرب استان است، گفت: ممکن است کمیته امداد به صورت مستقر پایگاه جمع‌آوری کمک نداشته باشد، اما دفاتر شهرستان‌های مازندران آماده دریافت کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان است.

باغبانی با اعلام اینکه شماره حساب 1033 کمیته امداد برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی اختصاص یافته است، افزود: براساس گزارش‌های مسئولان مربوطه خسارت‌های وارده بیشتر به لوازم زندگی مردم وارد شده است.

وی گفت: کمک‌های مردمی می‌تواند در قالب لوازم زندگی، مواد غذایی باشد.

* خسارت 50 درصدی به بخش لوازم خانگی مددجویان

مدیر کمیته امداد شهرستان نوشهر نیز در این بازدید با اشاره به اینکه 10 روستا در حوزه شهری براثر سیل خسارت دیدند، بیان داشت: براساس برآورد اولیه 150 خانوار روستایی و 350 خانوار شهری در این سیل آسیب دیدند.

رفیع خانکشی با بیان اینکه 35 مددجوی کمیته امداد این شهرستان نیز در این سیل متحمل خسارت شدند، گفت: به 25 خانواده 20 تا 50 درصد خسارت در بخش لوازم منزل وارد شده است.

وی با اعلام اینکه 10 خانواده  نیز 50 تا 100 درصد خسارت دیدند، افزود: خسارت‌ها تاکنون عمرانی نبوده است و بیشتر خسارت‌ها در بخش لوازم زندگی بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه کمیته امداد آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی است، تصریح کرد: بیشترین نیازهای مناطق سیل‌زده تامین لوازم زندگی، خوراک و پوشاک است.

*خسارت 30 خانواده مددجوی کمیته امداد چالوس

مدیر کمیته امداد شهرستان چالوس نیز با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد در مناطق تازه‌آباد، مهدی‌آباد و 13 روستای شهرستان چالوس در این سیل خسارت دیدند، گفت: فقط در یک روستا خسارت عمرانی به منزل یک مددجو گزارش شده است که خسارت این بخش نیز تخریب سرهم بندی منزل بوده است.

بهرام کیاکجوری با بیان اینکه در برآورد اولیه 30 خانواده مددجوی کمیته امداد شهرستان چالوس در سیل خسارت دیدند، افزود: با توجه به آبگرفتگی منازل براثر سیل پیش‌بینی می‌شود به هر خانواده 4 تا 5 میلیون تومان خسارت وارده شده باشد.

وی گفت: براساس گزارش‌های اولیه 150 میلیون تومان خسارت در بخش لوازم خانگی به مددجویان کمیته امداد شهرستان چالوس وارد شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان چالوس از متضرر شدن بعضی از خانواده‌های مددجویان کمیته امداد که با دریافت تسهیلات اقدام به خرید دام و ماکیان کرده بودند، خبر داد و خاطرنشان کرد: تلفاتی نیز در این بخش بر اثر سیل وارد شده است که باید اطلاعات کاملی در این زمینه جمع‌آوری شود.

انتهای پیام/ 86003/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول