اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست امسال

18 هزار نفر به اعضای کتابخانه‌های عمومی کردستان افزوده شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: در شش ماهه نخست امسال 18 هزار و 871 نفر به تعداد عضویت کتابخانه‌های عمومی استان اضافه شده است.

18 هزار نفر به اعضای کتابخانه‌های عمومی کردستان افزوده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عطاالله رستگار در دیدار با نماینده ولی‌فقیه کردستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی کردستان امسال در زمینه تبیین شخصیت‌های اهل‌بیت رتبه نخست کشوری را کسب کرده که این امر برای استان فرهنگی کردستان مایه مباهات است.

وی افزود: در همین راستا برای تبیین شخصیت‌های بزرگان دین و اهل بیت(ع) کتاب‌های زیادی به زبان کردی تدوین شده که می‌تواند شبهات دشمنان را با وحدت و اسلام ناب محمدی(ص) غیر مستقیم جواب دهد.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی کردستان از راه‌اندازی بخش فرق و مذاهب در کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت هفته کتاب خبر داد و اضافه کرد: همچنین بخش ایران‌شناسی کتابخانه‌ها نیز هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد.

رستگار با اشاره به نقش کتاب در پاسخگویی به شبهات دشمنان تصریح کرد: دشمنان اسلام سعی دارند که بسته وحدت‌آفرین کتاب را حذف کنند و تا زمانی که محبت اهل بیت(ع) در دل مسلمانان باشد راه به جایی نخواهند برد.

وی بر تقویت بستر کتاب‌های مفید به منظور معرفی شخصیت‌های بزرگان دین و اهل بیت(ع) تاکید کرد و افزود: عشق به اهل بیت اعتقادات و افکار همه مذاهب را شکل می‌دهد و اندیشمندان نیز معتقدند که امام شافعی بارها به خاطر محبت و ارادت به اهل بیت شکنجه شدند.

* امانت 300 هزار جلد کتاب به اعضای کتابخانه‌های عمومی استان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال 473 هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کردند، خاطر نشان کرد: در همین مدت 300 هزار جلد کتاب در داخل و خارج از کتابخانه‌ها امانت داده شده است.

رستگار تعداد کتاب‌های اضافه شده به کتاب‌های موجود کتابخانه‌های عمومی استان در 6 ماهه نخست امسال را، 30 هزار جلد عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در ادامه به وظایف این نهاد در خدمات‌رسانی به مردم اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر استان کردستان دارای 44 کتابخانه عمومی نهادی و 87 کتابخانه مشارکتی است.

رستگار تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی کردستان را 60 هزار و 471 نفر عنوان کرد و گفت: استان کردستان در یک سال گذشته عملکرد بسیار خوبی در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته است.

وی نقش کتابخانه‌های عمومی را در توسعه فرهنگی جوامع بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جوامع ‌می‌تواند کشورها را در رسیدن سریع‌تر به توسعه یاری کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اضافه کرد: در حال حاضر 600 هزار نسخه کتاب فارسی و غیر فارسی در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.

رستگار با بیان اینکه هم‌اکنون 19 کتابخانه عمومی استان مجهز به اینترنت و خدمات نرم‌افزاری است، اظهار کرد: همچنین در 11 کتابخانه عمومی نیز بخش ویژه کودکان و نوجوانان دایر است.

وی در پایان استان کردستان را استانی پیشتاز در راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی مشارکتی در کشور ذکر کرد و افزود: در حال حاضر 84 کتابخانه عمومی مشارکتی در سطح استان فعال هستند که 30 باب آن‌ها در روستاهاست.

انتهای پیام/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول