اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد گلستان خبر داد

جمع‎آوری 110 میلیارد ریال زکات در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ‌گلستان گفت: سال گذشته بیش از 50 میلیارد ریال زکات در گلستان جمع‎آوری شد و این رقم طی شش ماهه امسال به بیش از 110 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

جمع‎آوری 110 میلیارد ریال زکات در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان‌ عباس حاجی‎اکبری عصر امروز در حاشیه جلسه با مدیران ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در گفت‎وگو با خبرنگاران گلستان اظهار داشت: گلستان در زمینه جمع‎آوری زکات به رشد 123 درصدی دست یافته و از استان‎های برتر کشور محسوب می‎شود.

وی با بیان اینکه بیشترین زکات از مناطق اهل ‎سنت جمع‎آوری شده است ابراز داشت: جمع‎آوری زکات در بین اهل ‎سنت فقط مختص گندم و جو نیست چرا که آنها معتقد هستند هر چیزی که از زمین بروید مشمول پرداخت زکات می‎شود.

منابع جمع‎آوری شده حاصل از زکات، صرف پروژه‎های حمایتی و عمرانی می‎شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان با اشاره به اینکه منابع جمع‎آوری شده حاصل از زکات صرف پروژه‎های حمایتی و عمرانی می‎شود خاطر نشان کرد: مبلغ 40 میلیارد ریال از زکات جمع‎آوری شده برای پروژه‎های حمایتی و مبلغ 70 میلیارد ریال نیز صرف پروژه‎های عمرانی از قبیل احداث مسجد، غسالخانه، سرویس بهداشتی، شن‎ریزی معابر، خانه عالم و ... شده است.

اعتباری برای تشویقی ذکات استان‎ها ابلاغ نشده است

حاجی‎اکبری در خصوص تشویقی زکات نیز ابراز داشت: تشویقی زکات در سال‎های گذشته وجود داشته و بر اساس تصویب قانون نیز اعتباری برای آن در نظر گرفته شده است که برای کل کشور مبلغ 100 میلیارد تومان پیش‎بینی شده اما تاکنون اعتباری برای استان‎ها ابلاغ نشده است.

وی متذکر شد: زکات جمع‎آوری شده در همان محل برای پروژه‎های نیمه‎تمام صرف می‎شود و تشویقی نیز مشمول همان مکان خواهد شد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان بیشترین زکات مربوط به شهرستان کلاله بوده است.

همایش بزرگ زکات و مسجدمحوری روز چهارشنبه 24 آبان ماه سال جاری با حضور حسین انواری سرپرست کمیته امداد کشور، حجت‎الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، روحانیت شیعه و اهل‎سنت همچنین عاملان زکات استان گلستان در مصلی شهرستان گرگان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول