اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ساری خبر داد

تامین سوخت مایع در صورت افت فشار گاز در شمال/ به نفت‌کش‌ها پاداش تعلق گیرد

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: در صورت مشاهده بروز بحران احتمالی افت فشار و قطع گاز برای مصارف خانگی شرکت ملی نفت سوخت مایع را برای استان‌های شمالی تامین می‌کند.

تامین سوخت مایع در صورت افت فشار گاز در شمال/ به نفت‌کش‌ها پاداش تعلق گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدمهدی قرایی بعدازظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی، تصمیم‌گیری و هم‌افزایی مدیران استان‌های شمالی پیرامون بحران احتمالی افت فشار و قطعی گاز در محل شرکت نفت منطقه ساری بیان داشت: با توجه به تجربیات موفق گذشته، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در شرایط سخت توانسته با تلاش تمام همکاران در سطح ستاد و مناطق بحران را به خوبی مدیریت کند.

وی افزود: در جلسه‌ای که با وزیر نفت داشته‌ایم تاکید شده در صورت بروز بحران گاز مشترکان خانگی قطع نشود.

قرایی تصریح کرد: به لحاظ اهمیت موضوع بحران قطع گاز در استان‌های شمالی، تدابیر و اقدامات لازم برای تامین سوخت مورد نیاز اقشار مختلف مردم صورت گرفته است.

وجود 500 هزار مشترک خانگی گاز در مازندران

این مسئول با اشاره به وجود 500 هزار مشترک خانگی گاز در استان مازندران با بیان اینکه اگر احتمال افت فشار و یا قطعی گاز را در مشترکان خانگی داشته باشیم، گفت: شرکت ملی پخش موظف است سوخت مایع رابرای مصارف خانگی تامین کند.

در ادامه این نشست مدیران مناطق نیز با بیان مسایل و مشکلات، راهکارهایی را برای مدیرت بهتر در بحران ارایه دادند.

مدیر منطقه خراسان شمالی نیز با بیان اینکه برای کنترل بحران، برگزاری چنین جلساتی اثرگذار است، گفت: تمام امکانات و نیروها برای تامین و توزیع سوخت برای روزهای بحرانی بسیج شده است.

ابوالفضل چلوی خواستار پرداخت پاداش به نفت کش‌ها شد تا در ارایه خدمات در زمان بحران سوخت‌رسانی با انگیزه بهتر صورت پذیرد.

ذخیره‌سازی سوخت مصرف‌کنندگان

وی با اظهار اینکه برای تامین سوخت در شرایط بحران به مدیران مناطق تفویض اختیار داده شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه کالابرگی برای تامین سوخت دوم به خانوارها تخصیص داده نشد، تامین سوخت دوم مورد توجه قرار گیرد.

چلوی همچنین خواستار هماهنگ بودن مناطق با ستاد شد.

مدیر منطقه گلستان نیز از آمادگی خوب شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گلستان در زمان بحران خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکید ما مدیریت بر وضعیت فعلی است.

امیر بنی کریمی با بیان اینکه ذخیره‌سازی سوخت مصرف‌کنندگان عمده را از مدتی قبل در استان آغاز کردیم، بیان کرد: طی چند روز آینده ذخیره‌سازی سوخت را برای مصرف‌کنندگان انجام می‌دهیم، برای مراکز حساس نیز باید ذخیره‌سازی صورت گیرد.

*افزایش سهمیه حمایتی برای مصرف کننده‌ها

وی همچنین خواستار افزایش سهمیه حمایتی برای مصرف کننده‌ها شد و یادآورشد: کاهش برق تعرفه استان‌های شمالی نیز لحاظ شود.

بنی کریمی متذکر شد: ذخیره‌سازی برای نقاط سخت‌گذر نیز هر چه زودتر باید انجام شود.

وی با بیان اینکه در زمان بحران صرفه‌جویی و بهینه مصرف‌کردن تنها مختص استان‌های شمالی نیست و سایر استان‌ها هم این مهم را مورد توجه قرار دهند، گفت: شرکت گاز امسال به صراحت از افت احتمالی فشار گاز خبر داد که می‌طلبد تا همه مردم در شرایط بحران همکاری لازم را داشته باشند.

جلوگیری از ممنوعیت تردد نفت‌کش‌ها

در پایان نماینده ویژه مدیر عملیات شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران با اشاره به اعمال و نفوذهای مسئولان محلی در قطع و یا وصل گاز مراکز تولیدی و خدماتی، گفت: شرکت گاز می‌تواند با این مساله جدی برخورد کند.

داود پناهی از دیگر برنامه‌های شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی را جلوگیری از ممنوعیت تردد نفت کش‌ها در سطح شهر در ساعات شب اعلام کرد و اظهار داشت: مساله پرداخت پاداش به رانندگان نفت‌کش‌ها نیز در جلساتی که در تهران داشته‌ایم مورد توجه قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: تامین نقدینگی برای پیمان‌کارها، کارفرماها، جایگاه‌داران و فروشنده‌ها نیز لحاظ شده است.

نماینده ویژه مدیر عملیات شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی متذکر شد: در مناطقی همچون چالوس و خراسان شمالی که تردد نفت‌کش‌ها از طرق دریا امکان‌پذیر نیست، چندین دستگاه نفت‌کش در اختیار این شهرها قرار خواهد گرفت.

*نباید افکار عمومی را با بیان بحران ناآرام کرد

وی با بیان اینکه نباید افکار عمومی را با بیان بحران ناآرام کرد، گفت: به جای بیان شرایط بحرانی بهتر است بگویم سوخت‌رسانی در شرایط ویژه در سطح جامعه به جهت مدیریت افکار عمومی فرهنگ‌سازی شود.

پناهی افزود: وضعیت خوبی از لحاظ تامین نفت کوره و نفت سفید در کشور داریم.

این مسول تاکید کرد: نباید به مردم استرس وارد کرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مناطق تعامل خوبی با استان معین داشته باشند، گفت: فروشنده‌های قدیمی شناسایی شوند جایگاه‌هایی نیز برای انبار کردن نفت سفید آماده شود تا وانت نفت‌کش‌ها بتوانند توزیع راحت‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول