اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

موزه‌های قلعه چالشتر تجهیز می‌شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از تجهیز موزه‌های قلعه چالشتر در آینده خبر داد.

موزه‌های قلعه چالشتر تجهیز می‌شوند

شاهین ایل‌بیگی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اعلام این خبر اظهار داشت: مرمت و بهینه‌سازی قلعه چالشتر انجام شده، و در سال‌های 89 و 90 برای تجهیز داخلی موزه‌های قلعه درخواست داده‌ایم که موافقت‌های لازم از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور انجام شده اما هنوز اعتبارات مورد نیاز این بخش ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه سالانه گردشگران زیادی از قلعه چالشتر بازدید می‌کنند، افزود: در سال گذشته 80 هزار نفر از این مکان تاریخی دیدن کردند.

ایل‌بیگی‌پور با بیان اینکه بیش از صد سال از عمر قلعه تاریخی چالشتر می‌گذرد، تصریح کرد: این بنا را خدارحم خان در سال 1321 هجری قمری ساخته است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: درصد زیادی از گردشگرانی که به شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری سفر می‌کنند از این بنای تاریخی ـ فرهنگی دیدن می‌کنند.

وی در ادامه از تهیه پرونده ثبتی 30 اثر غیر منقول این استان خبر داد و افزود: این تعداد اثر بیشتر در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، کیار و اردل قرار دارند.

ایل‌بیگی‌پور بیان داشت: این تعداد آثار ثبتی در بررسی‌های باستان‌شناسی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری شناسایی شده و پرونده آن‌ها برای ثبت در فهرست آثار ملی در حال تکمیل است.

انتهای پیام/68001/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول