اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی شهرستان سمنان خبر داد

اجرای طرح حبله‏رود با همکاری ایران و سازمان ملل متحد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان اعلام کرد: طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله‏رود بر اساس برنامه مشترک میان دولت جمهوری اسلامی ایران و برنامه عمران سازمان ملل متحد اجرایی شد.

اجرای طرح حبله‏رود با همکاری ایران و سازمان ملل متحد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدابوالفضل ولیئی ظهر امروز در کمیته مدیریت حوزه آبخیز طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله‏رود اظهار داشت: این کمیته با همکاری فرمانداری شهرستان سمنان و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: کمیته مدیریت حوزه آبخیز طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله‏رود با حضور معاون فرماندار سمنان، کارشناسان سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری کشور، رؤسای ادارات مرتبط و نماینده بهره‏برداران جوامع محلی تشکیل شده است.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان، این کمیته با هدف برنامه‏ریزی و مدیریت یک‏پارچه همه فعالیت‏های شکل گرفته در حوزه از طریق ایجاد تعادل هیدرولوژیکی، بیولوژیکی و توسعه انسانی در کل منطقه تشکیل شده است.

ولیئی ادامه داد: این کمیته ارتقای همکاری‏های بین‏بخشی و استفاده از ظرفیت‏های محلی و بخش خصوصی را در دستور کار خود قرار داده است تا بتواند از توانمندی‏های جغرافیایی و طبیعی منطقه بهره‏مند شود.

وی اضافه کرد: شناخت ظرفیت‏های مالی و اجرایی دستگاه‏های گوناگون مرتبط در راستای ارتقای شاخص‏های طبیعی و انسانی در این کمیته مدنظر قرار می‏گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان افزود: این اقدامات انجام می‏شود تا ضمن دستیابی به الگوهای مناسب برنامه‏ریزی، مدیریت، اجرا، بهره‏برداری و پایش و ارزشیابی منابع آب و خاک در حوزه آبخیز حبله‏رود، به قابلیت تعمیم و توسعه نتایج حاصل از آن به برنامه ملی حفاظت از منابع طبیعی از طریق مشارکت مردم در حوزه‏های آبخیز کشور برسیم.

ولیئی ادامه داد: طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله‏رود بر اساس برنامه مشترک میان دولت جمهوری اسلامی ایران و برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) از سال 1376 در استان‏های سمنان و تهران در سطح 1.22 میلیون هکتار به عنوان منطقه پایلوت آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این طرح در حال حاضر وارد فاز دوم اجرایی شده و در شهرستان سمنان، روستاهای ایج، امامزاده عبدالله، جوین، عبدل‏آباد و لاسجرد به عنوان روستاهای نمونه زیرپوشش قرار داده است.

انتهای پیام/74003/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول