اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قرعه‌کشی جام برای رفع تکلیف

قرعه به تراکتورسازی لبخند زد، به شهرداری اخم کرد

خبرگزاری فارس: جام حذفی کشور در حالی با حضور 32 تیم قرعه‌کشی شد که می‌توان به این مسابقات جام رفع تکلیف لقب داد.

قرعه به تراکتورسازی لبخند زد، به شهرداری اخم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز‌، مسابقات جام حذفی کشور به شکل نامرسوم با حضور تیم‌های لیگ برتری و بخشی از تیم‌های لیگ دسته اول قرعه‌کشی شد و عملاً در این رقابت‌ها شانسی برای تیم‌های دسته دو، سه کشور و استان‌های محرومی که نماینده در لیگ‌های قدرتمند کشور ندارند، داده نشد.

* لزوم برگزاری جام حذفی انگیزه برای تیم‌های ضعیف است

لزوم برگزاری جام حذفی انگیزه به تیم‌های دسته پایین‌تر می‌دهد زیرا در این مسابقات احتمال بازی با تیم‌های قدرتمند کشور وجود دارد و چه بسا با شگفتی شاهد حذف تیم‌های مدعی بوده و همین بر جذابیت رقابت‌های جام حذفی می‌افزاید.

چند سال پیش در جام حذفی انگلیس تیم دسته دومی کاردیف تا دیدار نهایی صعود کرد و حذف منچستر یونایتد، آرسنال و چلسی از شگفتی این رقابت‌ها بودند.

در ایران نیز دو سال پیش شاهد شگفتی‌سازی گسترش فولاد تبریز و صعود تا دیدار فینال این رقابت‌ها بودیم.

مسئولان فوتبال کشور به جام حذفی کاملاً نگاه غیرکارشناسی داشته و همین سبب شد که امسال شانس تیم‌های رده پایین‌تر و استان‌های ضعیف و محروم گرفته شود.

مسئولان فدراسیون فوتبال کشور ابتدا رقابت‌های جام حذفی را از حالت رفت و برگشت حذف کرده و تنها تک حذفی کردند، به غیر از انگلیس در هیچ کشور دیگری مسابقات جام حذفی به صورت تک حذفی برگزار نمی‌شود و نمونه بارز آن مسابقات جام حذفی در کشورهای مطرح اسپانیا، آلمان و ایتالیا است که بازی‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود.

دلیل اینکه انگلیس مسابقات جام حذفی خود را تک حذفی برگزار می‌کند به سبب برپایی مسابقات دیگری به شکل جام حذفی با نام جام اتحادیه باشگاه‌های انگلیس است.

در واقع انگلیس به غیر از برگزاری یک لیگ 18 تیمی، دو مسابقات به شکل جام حذفی برگزار می‌کند.

* عدم رواج فرهنگ استعفا بین ایرانیان

 حال اگر فدراسیون‌نشینان از برگزاری یک جام حذفی ساده برنمی‌آیند، چه اصراری دارند که در مسند قدرت باقی بمانند؟ چرا فرهنگ استعفا در ایران هنوز جا نیفتاده است؟ به راستی اگر کفاشیان یا بهروان و یا نبی‌، قدرت برگزاری یک جام حذفی طبق اساسنامه این رقابت‌ها را ندارند پس چه کار دیگری را می‌خواهند انجام دهند؟

برای بسیاری از استان‌های کشور همچون اردبیل، آذربایجان‌غربی، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خراسان شمالی و جنوبی حضور در مسابقات جام حذفی یک فرصت بوده و این احتمال وجود دارد که تیم‌های این استان مقابل مدعیانی چون استقلال، تراکتورسازی، پرسپولیس و سپاهان قرار گرفته و فرصت حتی خودنمایی و شگفتی‌سازی را داشته باشند.

* نیمی از جام حذفی را فدراسیون حذف کرد

 فدراسیون فوتبال ایران با عمل نسنجیده خود نیمی از جام حذفی را حذف کرده و عملاً شانسی برای تیم‌های دسته دو و سه کشور برای حضور در این رقابت قائل نشده است.

رقابت‌های امسال جام حذفی با حضور 18 تیم لیگ برتری و نیمی از تیم‌های دسته یک قرعه‌کشی شد و از تبریز تنها دو تیم در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. تراکتورسازی و شهرداری تیم‌های حاضر تبریز در جام حذفی هستند و دو تیم گسترش فولاد و ماشین‌سازی ترجیح دادند از این رقابت‌ها انصراف دهند.

* تقیون: ماشین‌سازی انصراف داد

مسئول رابط عمومی هیئت فوتبال آذربایجان‌شرقی از انصراف ماشین‌سازی خبر داد و گفت: حضور تیم‌های دسته یک در این رقابت‌ها اختیاری بوده و با توجه به وضعیت ماشین‌سازی، این تیم پیش از قرعه‌کشی انصراف خود را از این رقابت‌ها اعلام کرد.

در حال حاضر ماشین‌سازی زیرنظر هیئت فوتبال استان اداره می‌شود.

گسترش فولاد صدرنشین لیگ دسته اول که سابقه راهیابی به دیدار پایانی این مسابقات را دارد نیز ترجیح داد در این مسابقات شرکت نکند. 

* قرعه خوب برای تراکتورسازی و سخت برای شهرداری

 تراکتورسازی در رقابت‌های جام حذفی، با قرعه خوبی مواجه شد، این تیم در دور اول باید با آلومینیوم هرمزگان بازی کند و در دور دوم با برنده داماش گیلان و داماش ایرانیان بازی خواهد کرد و در دور سوم به احتمال فراوان به مصاف فجر سپاسی شیراز خواهد رفت.

شهرداری تبریز نیز در دور اول به مصاف نفت تهران خواهد رفت و اگر از این مرحله به سلامت عبور کند، دور دوم با برنده ملوان و پرسپولیس بازی خواهد کرد. شهرداری اگر دور دوم را نیز با موفقیت سپری کند در دور سوم به احتمال فراوان با یکی از دو تیم مس کرمان و یا ذوب آهن اصفهان رو در رو خواهد شد.

دو تیم تبریزی اگر مرحله اول(یک شانزدهم نهایی)، مرحله دوم(یک هشتم نهایی) و مرحله سوم(یک چهارم نهایی) را با پیروزی از میدان خارج شوند در مرحله نیمه نهایی به همدیگر خورده و یکی از دو تیم می‌تواند به فینال مسابقات راه یابد.

--------------------------

گزارش: فرهاد فرهادپور

--------------------------

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول