اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارم تا 14 آذر ماه امسال صورت می‌گیرد

برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره هنرهای تجسمی

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: از چهارم تا 14 آذر ماه امسال نمایشگاه آثار برگزیده چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان فارس را در فرهنگ‌سرای هنر برگزار می‌کنیم.

برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره هنرهای تجسمی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان استان فارس، حجت حسنی در مورد برگزاری چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان فارس اظهار داشت: بدون شک هنر به عنوان موثرترین و رساترین وسیله در انتقال فرهنگ و اندیشه است.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی و کاربرد فراوان هنر در دهه‌های اخیر به ویژه در قشر گسترده بسیج و جوانان و علاقمندان اعم از زن و مرد، برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها می‌تواند بستر مناسبی برای حضور گسترده پرشور و فعال بسیجیان در عرصه‌های فرهنگی و هنری شود.

این مقام فرهنگی افزود: این جشنواره‌ها زمینه مناسبی را برای حمایت، شناسایی و عرضه کارهای هنری ایجاد می‌کند.

حسنی اضافه کرد: همچنین در برگزاری جشنواره‌ها توانمندی هنرمندان بسیجی را در عرصه‌های هنری همراه با ارائه الگوهای ارزشمند و اصیل فرهنگ و هنر اسلامی به جامعه در حد توان به نمایش می‌گذاریم.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی رشته‌های هنرهای تجسمی و پتانسیل و قابلیت‌های فراوانی که در کشور به ویژه در استان فارس وجود دارد، می‌توان تاثیر خوبی را در جامعه ایجاد کرد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با اشاره به اینکه در رشته‌هایی مانند نقاشی بستر مناسبی برای پیشرفت وجود دارد، بیان داشت: نقاشی و همچنین بقیه رشته‌های هنرهای تجسمی در زیباسازی شهر و استفاده از المان‌های دینی و الهی در جامعه تاثیرگذار است.

حسنی گستردگی و تعدد هنرهای تجسمی را یکی از ویژگی‌های برتر این رشته دانست و گفت: اگر به ویژگی گستردگی هنرهای تجسمی توجه شود در واقع این رشته می‌تواند تاثیرات خوبی را ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: تعدد هنرهای تجسمی از لحاظ شمارشی می‌تواند تاثیرات بسیاری را در جامعه ایجاد کند چراکه تاثیری را که یک عکس، خط زیبا و یک کاریکاتور می‌گذارد، شاید هیچ سلاح سردی نتواند انجام دهد.

این مقام فرهنگی گفت: اگر به هنرهای تجسمی توجه بشود نقش بسیار مهمی را می‌تواند در مقابله با جنگ نرم ایفا کند زیرا هم در گسترش اندیشه‌های الهی و دینی تاثیرگزار است و هم تهاجم دشمن را کم و کمتر می‌کند.

وی اضافه کرد: هنرهای تجسمی می‌تواند فطرت را مورد خطاب قرار دهد و با سیر یک مسیر درست اهداف را دنبال کند.

حسنی افزود: در هر صورت توجه به کارایی و ویژگی هنرهای تجسمی می‌تواند نقش آن که در مقابله با جنگ نرم بسیار مهم و اثرگذار است را بیشتر و در معرض نمایش قرار دهد.

وی تصریح کرد: توجه به هنرهای تجسمی می‌تواند در محقق شدن شعار سال یعنی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی کمک کند و در نتیجه کارهای بسیار خوبی را می‌توان با هنرهایی مانند معرق و منبت به عرصه تولید رساند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس اضافه کرد: همچنین می‌توان مجموعه‌های نمایشگاهی در قالب کاریکاتور به عنوان تولیدات فرهنگی هنری ایجاد و توزیع کرد و نیز با ایجاد کارگاه‌های آموزشی هنرمندان می‌توانند موجب تولید آثار هنری همچون نقاشی، خوشنویسی و ... شوند و به خلق اثر بپردازند.

حسنی بیان داشت: ادارات و نهادها می‌توانند بسیاری از مجلات زیبا و تاثیرگذار را در قالب هنرهای سنتی و شاخه‌های مختلف آن تولید کنند.

وی بیان کرد: تولید کار و سرمایه ایرانی فقط شعار نیست بلکه باید به آن پرداخته و به مرحله اجرا برسانیم که این مهم تنها با کمی توجه در بودجه و اعتبارات فرهنگی هنری ادارات، نهادها و سازمان‌های متولی می‌تواند با تولید آثار در تحقق این شعار کلیدی کمک کنند و این زمانی محقق می‌شود که تمام گفته‌ها و اندیشه‌ها را به مرحله عمل درآوریم و به سخن مقام معظم رهبری جامعه عمل بپوشانیم.

این مقام مسئول گفت: به دلیل کیفیت بخشی به آثار ارسالی به جشنواره هنرهای تجسمی مهلت ارسال آثار تا 20 آبان ماه جاری مشخص شده بود و مهلت ارسال اصل آثار نیز تا 25 این ماه تعیین شده است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا نتایج داوری را در بخش‌های مختلف جشنواره تا دوم آذر ماه جاری اعلام کنیم.

حسنی در پایان گفت: از چهارم تا 14 آذر ماه امسال نمایشگاه آثار برگزیده چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان فارس را در فرهنگ‌سرای هنر برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول