اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:

ورود جوانان مذهبی به فعالیت‌های هنری از اهداف مهم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: یکی از اهداف ما ورود فعالان مذهبی در کارهای هنری از جمله نمایش، هنرهای تجسمی است که از دغدغه‌های کنونی ما محسوب می‌شود.

ورود جوانان مذهبی به فعالیت‌های هنری از اهداف مهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی سید یونس محمدی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مسئولان سابق و جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی اظهار داشت: تلاش شده است تا به فعالیت‌های مذهبی توجه ویژه‌ای شود که این کار هم کار دنیوی و هم کار اخروی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود:  اکثر بودجه‌ای که به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص پیدا می‌کند در مساجد هزینه شده است زیرا یکی از برنامه‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت کانون‌های مساجد است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما ورود فعالان مذهبی در کارهای هنری هنری از جمله نمایش هنرهای تجسمی است که از دغدغه‌های کنونی ما محسوب می‌شود.

محمدی رهنمودهای مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در استان و شهرستان‌ها را از اولویت اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ذکر کرد.

این مقام مسئول یادآور شد: مسئولان پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی ارتباط خوب و مستقیمی با نماینده ولی فقیه در این شهرستان داشته‌اند و یقینا این ارتباطات در زمان اردشیر محمودی فرد مسئول جدید شهرستان پررنگ‌تر خواهد بود.

امام جمعه خورموج نیز با اشاره به مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه از جمله عید سعید غدیر خم گفت: چند مناسبت مهم قرآنی نیز در این ماه وجود دارد که 24 و 25 ذی‌الحجه زمان نزول آیات قرآنی است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح افزود: طبق آیات قرآنی یکی از این مناسبت‌ها این است که ولی اول شما خدا، دوم پیغمبر خدا و سوم کسانی هستند که ایمان به خدا می‌آورند و اقامه نماز می‌کنند.

وی افزود: مناسبت دوم قرآنی که در همین ایام وجود دارد آیه مباهله و سومین مناسبت سوره «هل آتی» است که این سوره نیز در مورد امام علی (ع) است.

مصلح گفت: هدف خداوند از ارسال انبیاء و همه کارهای فرهنگی که انبیاء انجام داده‌اند این بوده که مردم پاک و تطهیر بشوند و سمت و سوی ادارات و ارگان‌های فرهنگی ما نیز باید به سوی این هدف باشد.

مصلح با اشاره به اینکه مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی باید اعتماد متدینین را به خود جلب کند گفت: در گذشته فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها به هنر می‌پرداخت البته هنر خوب است ولی اگر هنر، هنر دینی و اسلامی و متناسب با ارزش‌ها باشد می‌تواند بیشترین تأثیر را در اجتماع داشته باشد.

در این مراسم که در محل دفتر امام جمعه خورموج برگزار شد ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های موسی بهنام، اردشیر محمودی‌فرد به عنوان مسئول جدید اداره ارشاد اسلامی دشتی معرفی شد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول