اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران:

توسعه سلامت در ایران از اهداف سازمان بهداشت جهانی است

خبرگزاری فارس: نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: توسعه سیستم بهداشتی و سلامت در ایران از اهداف سازمان بهداشت جهانی است.

توسعه سلامت در ایران از اهداف سازمان بهداشت جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، «جیهان طویلا» ظهر امروز در نشست با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: توسعه سیستم بهداشتی و سلامت در ایران از اهداف سازمان بهداشت جهانی است.

وی با بیان اینکه علاقه‌مند بودم از برنامه‌های پزشک خانواده در مازندران بازدید کنم، متذکر شد: بررسی سلامت محیط و فعالیت‌های مازندران در این زمینه از دیگر اهداف من است.

طویلا با اشاره به حضور خبرنگاران در این نشست، گفت: همیشه خبرنگاران در اطلاع رسانی به مردم و کمک به ارتقای سلامت موثر بودند.

وی با بیان اینکه وضعیت سلامت مادران و کودکان در مازندران قابل توجه است، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین گروه‌های هدف و برنامه‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرد جمعیت جوان این منطقه است.

طویلا با اشاره به اینکه جمعیت جوان نیازمند یک سری خدمات ویژه است، اذعان داشت: همچنان باید به شیوه زندگی این افراد توجه کرد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با بیان اینکه قشر جوان علاوه بر مسائل تولید مثل با مشکلات دیگری هم مواجه است، گفت: فشار خون، دیابت، کاهش فعالیت بدنی، مصرف سیگار و دورشدن از ورزش از مسائل پیش روی قشر جوان است.

وی با اشاره به اینکه سیستم سلامت و بهداشتی باید به خوبی این مسائل را شناسایی کند تا بتواند نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند، ادامه داد: در سازمان بهداشت جهانی هدف عمده بر پیشگیری است و باید علائم خطر را بشناسیم.

طویلا با بیان اینکه این پنجره نسل جوان، توجه خاص می‌طلبد، گفت: به نظر می‌رسد در ایران به قشر جوان توجه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه سلامت جسم و روان جوانان بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: در این زمینه لازم است که چند حوزه با یکدیگر همکاری داشته باشند.

طویلا افزود: برنامه‌ها و تفکری که امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ارائه کرد، توجه‌ام را جلب کرده است.

وی اجرای طرح پزشک خانواده را از برنامه‌های قابل توجه در مازندران ذکر کرد.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول