اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خبر داد

رونمایی از 5 عنوان کتاب در اردبیل همزمان با هفته کتاب

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از رونمایی پنج عنوان کتاب حاصل طبع نویسندگان استان اردبیل در طی هفته کتاب خبر داد.

رونمایی از 5 عنوان کتاب در اردبیل همزمان با هفته کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی پیش از ظهر امروز در جلسه تشریح برنامه‌های هفته کتاب در اردبیل اظهار داشت: «خواب روی پوکه‌های داغ»، «تاریخ انقلاب اسلامی در اردبیل» ، «پرنیان عشق»، «شوق وصال» و «حضرت باران» کتاب‌هایی هستند که همزمان با هفته کتاب رونمایی خواهد شد.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب در مرکز استان و شهرستان‌های تابع و نیز برپایی نمایشگا‌ه‌های دانشگاهی و مدارس را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

این مسئول ادامه داد: برگزاری همایش و جشنوره‌های کتاب، تجلیل از برخی نویسندگان، دیدار با تعدادی از نویسندگان پیشکسوت استان با همکاری استانداری و اداره کل، تهیه بروشور از خدمات و امکانات کتابخانه عمومی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی عنوان برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی، بازدید دانش‌آموزان از فرایند چاپ کتاب با همکاری چاپخانه‌داران استان و اداره آموزش و پرورش، برگزاری مسابقات کتابخوانی را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب برشمرد و تصریح کرد: برنامه‌های تلویزیونی «دوربین پرسشگر» و «سیمای بامدادی» هم به موضوع فرهنگ مطالعه و نهضت مطالعه مفید خواهد پرداخت و این امر با همکاری و مشارکت صدا و سیمای مرکز اردبیل انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در طی شش ماه اول سال 91 بیش از 29 هزار جلد کتاب به ارزش 84 میلیون تومان در بین شهرستان‌های تابع استان توزیع شده است.

شرفی ادامه داد: در طی شش ماه اول سال 29 هزار و 320 جلد کتاب به ارزش 84 میلیون و 200 هزار تومان در بین ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تابع استان اردبیل توزیع شده است.

وی در تفکیک این آمار ارائه شده ابراز داشت: در نیمه اول سال 91 در بین شهرستان‌های بیله‌سوار 512 جلد، پارس‌آباد 739 جلد، نیر یک هزار و 210 جلد، سرعین یک هزار و 817 جلد، گرمی 150 جلد، خلخال 650 جلد، نمین 830 جلد، کوثر 100 جلد، مشگین‌شهر یک هزار و 380 جلد و شهرستان اردبیل 21 هزار و 932 جلد کتاب توزیع شده است.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول