اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

سازمان بهداشت جهانی برای اجرای پزشک خانواده کمک کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مازندران از نخستین استان‌هایی است که در اجرای طرح پزشک خانواده ورود پیدا کرده است و از سازمان بهداشت جهانی تقاضای یاری در اجرای این طرح داریم.

سازمان بهداشت جهانی برای اجرای پزشک خانواده کمک کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدمهدی ناصحی ظهر امروز در نشستی با حضور جیهان طویلا نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار داشت: مازندران سرزمین زیبایی بوده و از نعمت‌های الهی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مازندران مردم خون گرم داشته و در طول تاریخ جایگاه ویژه دارد، ادامه داد: مازندران دارای جنبه‌های علمی و پژوهشی و قطب کشاورزی ایران است.

این مسئول با بیان اینکه اندیشمندان و فرهیختگان بزرگ مازندران در طول تاریخ در بین اندیشمندان ایرانی می‌درخشند، متذکر شد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران جمعیتی بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر را زیر پوشش دارد.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه حدود 400 عضو هیئت علمی و تربیت بیش از 5 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف علمی را در هشت دانشکده و یک واحد بین‌الملل بر عهده دارد، گفت: دانشجویان در 76 رشته گروه پزشکی تحصیل می‌کنند.

ناصحی با بیان اینکه 20 گروه سنی تا 24 سال و 25 تا 29 سال بیشترین جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران است، خاطرنشان کرد: در هشت ماهه امسال، مرگ مادر نداشتیم و در این زمینه جلوتر از برنامه‌های ملی قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه مازندران از آب آشامیدنی سالم برخوردار است، یادآور شد: 99 درصد روستاهای مازندران هم از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خطاب به جیهان طویلا اظهار داشت: درخواست ما از شما این است که در مباحث زیست محیطی به ما کمک کنید.

وی خاطرنشان کرد: مازندران از نخستین استان‌هایی است که در اجرای طرح پزشک خانواده ورود پیدا کرده است و تقاضای یاری در اجرای این طرح داریم.

ناصحی افزود: تقاضا داریم در عوامل موثر در سلامت استان به ما کمک کنید و ما در استان محققان و پژوهشگران زیادی با فعالیت‌های درخشان داریم و برای حضور این محققان در بورس‌های خارج از کشور هم نیاز به کمک داریم.

انتهای پیام/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول