اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه شاهرود:

دوستی‏های خیابانی متزلزل است/ جوانان به ارتباطات سطحی اعتماد نکنند

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه شاهرود گفت: آنچه ارتباطات دوستی‏های خیابانی را متزلزل می‏کند، نبود صداقت و تعهد میان طرفین است.

دوستی‏های خیابانی متزلزل است/ جوانان به ارتباطات سطحی اعتماد نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، لادن مقدم ظهر امروز در کارگاه آموزشی ویژه بانوان فرهیخته شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه نداشتن صداقت و تعهد در دوستی‏های خیابانی این‏گونه ارتباطات را متزلزل می‏کند، افزود: در فرهنگ غرب نیز با ازدواج میل به تکامل پاسخ داده می‏شود.

وی خاطرنشان کرد: آنها پذیرفته‏‌اند جوانی که بالغ است و روند رشد را به درستی طی کرده و از خود محور بودن خارج شده است، صمیمیت پایدار توأم با مسئولیت‏پذیری را در قالب ازدواج می‏تواند تجربه کند.

این مشاور خانواده تاکید کرد: کسی که بداند کار درستی انجام می‏دهد، مسلماً آن را آشکارا و در ملاء عام هم انجام می‏دهد و هرگز این کار را پنهان نمی‏سازد؛ اما کسانی که روی به این‏گونه ارتباطات می‏آورند، آن را پنهان می‏سازند؛ چون به صورت ذاتی و عرفی از نادرستی آن آگاه هستند.

استاد دانشگاه شاهرود گفت: کسانی که بالغانه فکر می‏کنند روی چیزی که متزلزل و از بین رفتنی است سرمایه‏گذاری نمی‏کنند.

وی تصریح کرد: دوستی‏های خیابانی سرمایه‏گذاری نامطمئن در بانکی بدون مجوز است که نه تنها سودآوری ندارد؛ بلکه انسان هر لحظه در معرض ورشکستگی هم قرار دارد.

مقدم ابراز داشت: نوجوانی که در مواجهه با غرایض جنسی ریاضت‏کشی را در پیش می‏گیرد و برای دوره‏ای موقت از این غریزه چشم‏پوشی می‏کند و نیروی خود را در جهت ارزش‏ها سوق می‏دهد، از مکانیسم دفاعی بالغانه برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه قرآن به زنان می‏گوید عفیف باشند و به مردان می‏گوید چشم‏هایشان را فرو بندد، افزود: دقیقاً محرک‏های اولیه در وجود انسان در این آیه وجود دارد، حس زیبایی و به نمایش گذاشتن آن و حس زیبایی‏دوستی و تمنای وجودی برای دیدن زیبایی دو عامل اصلی تحریک غریزه است.

این مشاور خانواده با اشاره به اینکه علم نیز به افرادی که توانمندی این را دارند که خانواده تشکیل دهند، به عنوان افراد رشد یافته نگاه می‏کند، یادآور شد: حتی زمانی که این خانواده صاحب فرزند می‏شود و طرفین تعهدات مربوط به او را می‏پذیرند، علم این خانواده را متکامل می‏داند.

استاد دانشگاه شاهرود با اشاره به تحقیقات روان‏شناسان غربی در جامعه خودشان گفت: آنها می‏گویند که جامعه آمریکایی 100 سال پیش به دلیل سنتی‏تر بودن و رعایت عفت زندگی‏های بهتری نسبت به امروز داشته‌ است.

مقدم با اشاره به زندگی غربی‏ها به خصوص انگلیسی‏ها تاکید کرد: حتی در جوامع آنها نیز خانواده‏های اعیان و اشراف و لردزادگان همچنان پایبند به عفت و مراسم خاص دوران نامزدی هستند؛ به گونه‏ای که در این خانواده‏ها مشاهده می‏شود، زمانی که دو جوان نامزد یکدیگر شده‏اند هنگام ملاقات حتماً دختر بچه‏ای در کنار آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: زندگی مشترک میدان زورآزمایی دو طرف نیست بلکه پیمان و تعهدی است برای اثبات اینکه زوجین در مسیر زندگی در سختی و شادی همراه و همگام با هم قدم برمی‏دارند.

این مشاور خانواده ادامه داد: خداوند در قرآن می‏فرماید که همسران لباس یکدیگرند و این مسئله غیر از حفظ حرمت، آبرو و پوشاندن بدی‏ها نیست؛ چطور قادر به تحمل لکه کوچکی بر روی لباس خود نیستیم اما حرمت همسر خود را به راحتی لکه‏دار می‏کنیم.

استاد دانشگاه شاهرود با اشاره به اینکه زنان امروز از لحاظ مالی وابسته به مردان نیستند، تصریح کرد: آنچه زن امروز بیش از زن گذشته به آن نیاز دارد، احساس صمیمیت، محبت و همدلی از سوی همسر است.

وی تاکید کرد: شکوه امروز زنان جامعه ما از پرکاری، از انجام کارهای بیرون و درون منزل بدون همکاری مرد نیست بلکه بیشتر از درک نشدن توسط همسر خود شاکی هستند.

مقدم خطاب به حاضران یادآور شد: چیزی که بشر امروز در آن فقر دارد، روی آوردن به خوبی‏ها و تشکر به واسطه خدمات است؛ اینکه دوستی کسی را در قلبت نگه‏‌داری و به او منتقل نکنی، فقط در حق طرف مقابل ظلم نکرده‏ای، بلکه به خودت ظلم بزرگ‏تری روا داشته‏ای.

استاد دانشگاه شاهرود عنوان کرد: زنان باید احساس فخر و مقبول بودن را در خانواده به مرد بدهند. مرد برای زندگیش نیاز به خدمتکار ندارد؛ چراکه هر کس می‏تواند این کار را در قبال دستمزد برای او انجام دهد؛ او نیاز به روی خوش همسرش در منزل دارد نیاز به همراهی و اعتماد به نفسی دارد که زن به او می‏دهد.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول