اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر جهاد کشاورزی فومن خبر داد:

برداشت 1600 تن کیوی در فومن

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی فومن از آغاز برداشت کیوی در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود یک‌هزار و 600 تن کیوی به ارزش 8 میلیارد ریال در فومن برداشت شود.

برداشت 1600 تن کیوی در فومن
به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، محمدرضا ابراهیم‌زاده ظهر امروز در جلسه جهاد کشاورزی این شهرستان مقدار باغ‌های فومن را یک‌هزار و 255 هکتار با انواع محصولات باغی عنوان کرد.
وی اظهار داشت: از این میزان باغ‌های فومن، مقدار 99 هکتار به زیرکشت کیوی رفته است و پیش‌بینی می‌شود امسال به میزان یک‌هزار و 600 تن کیوی برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی فومن، میزان ارزش این مقدار برداشت کیوی را 8 میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد نسبت به سال گذشته تولید کیوی در فومن 12 درصد افزایش دارد.
وی با اشاره به خواص کیوی افزود: کیوی سرشار از ویتامین C، کلسیم، آهن و اسد فولیک است و یک عدد کیوی متوسط 46 کالری انرژی دارد.
به گفته این مسئول، کیوی رقیق کننده خون بوده و از چربی خون بالا، ‌فشار خون، سرماخوردگی و ورم لوزالمعده و رماتیسم پیشگیری می‌کند.
وی، کیوی را موجب تقویت سیستم حفاظتی بدن دانست و تصریح کرد: کیوی از بروز سرطان پیشگیری و کمبود ویتامین را جبران می‌کند.
ابراهیم‌زاده در ادامه با اشاره به فعالیت‌های جهاد کشاورزی فومن در سال گذشته، اظهار داشت: سال گذشته تعداد 192 مورد انواع موافقت اصولی و صدور و تمدید پروانه بهره‌برداری در فومن انجام گرفت.
وی اذعان داشت: صدور این پروانه‌ها در زمینه‌های مرغداری، گاوداری، دامداری کوچک روستایی، واحد شالیکوبی در شهرستان فومن برای متقاضیان بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی فومن با بیان اینکه از این تعداد صدور پروانه 105 مورد مربوط به پروانه دامداری کوچک روستایی است، افزود: 40 مورد نیز انواع موافقت اصولی در زمینه مرغداری و گاوداری و 12 مورد تمدید انواع پروانه دامداری و مرغداری واحدهای صنعتی بوده است.
وی، اجرای طرح مبارزه با آفت برنج را از دیگر اقدام‌های جهاد کشاورزی فومن ذکر کرد و گفت: در راستای اجرای طرح آفت کنترل بیولوژیک آردآلود چای توسط کفشدوزک کریپتولموس در این شهرستان، کارشناسان بخش خصوصی نسبت به ردیابی آفت اقدام کردند. 
ابراهیم‌زاده افزود: با نظارت مدیریت جهاد کشاورزی فومن نسبت به رهاسازی کفشدوزک کریپت در مناطق آلوده اقدام شد. 
وی، هدف از اجرای این طرح را کنترل آفت و جلوگیری از آلودگی محیط زیست عنوان کرد و ابراز داشت: شهرستان فومن دارای دو هزار و 300 هکتار باغ چای است.
وی، درباره مبارزه با کرم ساقه‌خوار برنج یادآور شد: طرح کنترل بیولوژیک علیه ساقه‌خوار برنج در 2 هزار و 200 هکتار از شالیزارهای فومن به اجرا درآمد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول