اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج امتداد عاشورا ـ 11

برگزاری لیگ تیراندازی بسیج کشور به میزبانی سمنان

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته بسیج، مرحله نخست لیگ تیراندازی بسیج به میزبانی استان سمنان و با حضور 9 تیم از 10 استان کشور برگزار شد.

برگزاری لیگ تیراندازی بسیج کشور به میزبانی سمنان

رئیس هیئت تیراندازی سازمان بسیج ورزش کشور امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان درباره نحوه برگزاری این رقابت‏ها اظهار داشت: نخستین دوره مسابقات تیراندازی لیگ برتر بسیج کشور در رشته‌های تپانچه و تفنگ بادی در سطح استاندارد بین‌المللی با حضور 54 تیرانداز در سمنان برگزار شد.

ابوالفضل سورانی بیان کرد: در هر رشته، تیم‌های شرکت‌کننده با سه تیرانداز و یک نفر ذخیره با هم به رقابت پرداختند.

وی افزود: استان‌های قم، کردستان، فارس، خراسان رضوی، قزوین، مرکزی، تهران بزرگ، یزد و سمنان در این مسابقات شرکت داشتند.

رئیس هیئت تیراندازی سازمان بسیج ورزش کشور گفت: این مسابقات در دو رده سنی نوجوانان و جوانان شامل رده سنی 9 تا 19 سال تمام برگزار شد.

سورانی با اشاره به استعدادیابی در این مسابقات اظهار کرد: هدف اصلی برگزاری این مسابقات، شناسایی افراد با استعداد بوده ولی در کنار آن، ایجاد رقابتی سالم و تقویت انگیزه ورزشکاران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تیراندازی یک ورزش «ارزشی» است، افزود: باید این ورزش را بیشتر بشناسیم و با توجه به تشویق و تأکید دین مبین اسلام در مورد این ورزش، وظیفه‏‌مان را نسبت به ترویج و اشاعه آن به شایستگی انجام دهیم.

رئیس هیئت تیراندازی سازمان بسیج ورزش کشور، تیراندازی را سومین رشته مدال‌آور کشور دانست و گفت: در رشته تیراندازی برخلاف دیگر رشته‌های ورزشی، ورزشکاران ایرانی برای حضور در مسابقات و رقابت‌های خارجی محدودیتی ندارند و امکان رقابت و کسب مدال برای جمهوری اسلامی وجود دارد.

سورانی بالاترین امتیازهای کسب شده لیگ تیراندازی بسیج را نیز اعلام کرد و گفت: احسان قبادی‌ها و علی کاظم‌پیله به ترتیب با کسب امتیاز 566 و 565 از استان قزوین، ابوالفضل تیم‌انداز و محمدحسین قربانی به ترتیب با کسب امتیاز 559 و 558 از استان تهران و در نهایت مجتبی قاسم‏آبادی با کسب امتیاز 552 از استان مرکزی برترین‌های این لیگ اعلام شدند.

وی افزود: برای اشاعه فرهنگ ورزش و گسترش تفریحات ورزشی به عنوان یک الگو، باید در ورزش، علاوه بر حفظ سلامت جامعه، بستر مناسبی برای رقابت سازنده شهروندان فراهم آورد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول