اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نمازجمعه محمودآباد:

وحدت لازمه پیشرفت مازندران است

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه شهرستان محمودآبادگفت: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی با وحدت و یکدلی دست در دست هم دهیم و برای پیشرفت و آبادانی استان مازندران با حفظ یکپارچگی تلاش کنیم.

وحدت لازمه پیشرفت مازندران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، حجت‌الاسلام عبدالله اسماعیلی در همایش ولگشن ( برگ‌ریزان به زبان مازندرانی) با بررسی زمینه‌های تشکیل نخستین حکومت شیعی علوی اظهار کرد: مردم ولایتمدار مازندران عشق و ارادت خود را نه تنها به پیامبر و اهل بیت و دین مبین اسلام در حرف بلکه در عمل با تشکیل اولین حکومت شیعی  و بیعت‌شان با حاکم شیعی نشان دادند.

امام جمعه شهرستان محمودآباد با بیان اینکه مردم مازندران در طول تاریخ پس از ورود اسلام به مازندران همواره عاشق اهل بیت به ویژه مولا علی(ع) و امامان معصوم بودند، افزود: اگر به تاریخ توجه کنیم از عشق و ارادت مردم ولایتمدار این خطه حتی با وجود ناملایمات و سختی‌ها به ائمه معصوم ذره‌ای کم نشد بلکه بیشتر هم شده و این نشان از عمق ارادت خالصانه به ائمه معصوم و به ویژه حضرت علی(ع) دارد.

اسماعیلی، نامگذاری روز مازندران که مصادف با سالروز تشکیل نخستین حکومت شیعی علوی در این استان است را نقطه عطفی برای مازندران دانست تا از این طریق دستاورد و فرهنگ ارزشمند بومی و محلی مازندران که بخش بزرگی از آن ریشه در دین مبین اسلام و ارزش‌های انسانی دارد به جهانیان شناسانده شود.

خطیب جمعه محمودآباد تصریح کرد: روز مازندران باید با تعریف برنامه‌های فرهنگی و هنری به بهترین شکل ممکن گرامی داشته شود زیرا در این روز شالوده مقابله با تمامی جنایت‌ها و ستم‌هایی که در طول تاریخ از سوی ظالمان بر ستمدیدگان به ویژه مردم مسلمان ایران تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی روا داشته شد، ریخته شد و تاثیرات آن در نهایت منتج به انقلاب عظیم اسلامی ایران شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی محمودآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم حفظ وحدت و همبستگی مردم و مسئولان در این برهه از زمان افزود: کسانی هستند که شائبه جدایی شرق و غرب مازندران را تبلیغ و تاکید می‌کنند و به قول خود می‌خواهند دو استان مجزا از هم تشکیل شود این تفکر کاملا اشتباه و واهی است.

وی ادامه داد: وظیفه مسئولان ارشد استان این است که با چنین شائبه‌ها و تفکرات و نظرات غلط و نادرست که هیچ پایه و اساسی منطقی ندارد برخورد کنند.

اسماعیلی اذعان داشت: مطمئنا همگی ما باید بر اساس منویات و اوامر رهبر معظم انقلاب اسلامی با وحدت و یکدلی دست در دست هم دهیم و برای پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی به ویژه استان مازندران با حفظ یکپارچگی تلاش کنیم و در واقع روز مازندران می‌تواند روز وحدت و یکدلی مردم و مسئولان این استان سرفراز باشد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول