اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

خدمات پزشکی به دورترین نقاط مازندران رسیده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: خدمات‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اکنون به دورترین نقاط استان رسیده است و در این رابطه مشکلی در خدمات‌رسانی بهداشت و درمان استان نداریم.

خدمات پزشکی به دورترین نقاط مازندران رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، محمدمهدی ناصحی در دومین جلسه مجمع خیرین سلامت نکا در سالن فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: خدمات‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اکنون به دورترین نقاط استان رسیده است و در این رابطه مشکلی در خدمات‌رسانی بهداشت و درمان استان نداریم.

وی با بیان اینکه مرگ و میر مادران در هنگام تولد فرزند هم‌اکنون در مازندران کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: این رقم در سال جاری در مازندران به صفر رسیده است و تاکنون هیچ مرگ مادر بارداری در استان گزارش نشده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ما در تولید علم در جامعه علمی پزشکی دارای رتبه اول منطقه و از 16 کشور برتر دنیا هستیم، تصریح کرد: در این رابطه بسیاری از کشورها رشد منفی دارند.

ناصحی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ما اولین استانی هستیم که خدمات کاملا رایگان روستایی به طرح پزشک خانواده روستایی ارائه می‌دهیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران همچنین به برگزاری مناسب طرح پزشک خانواده شهری در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: ما اکنون سرآمد استان‌ها در منطقی و صحیح پیاده کردن این طرح هستیم.

ناصحی گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده توسط بهداشت و درمان و بیمه در پایان هر ماه 80 درصد کارکرد پزشکان در این طرح پرداخت و 20 درصد باقیمانده تا دو ماه آینده واریز می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان نکا اظهار داشت: منابع ملی و دولتی محدود است و در این خصوص خیرین و مردم باید کمک کار ما باشند.

ناصحی گفت: باید حداقل خدمات درمانی در شهرستان مهیا باشد تا مسئله زمان طلایی در پزشکی که بین 6 تا 10 دقیقه است رعایت شود اما شهرستان نکا فضای کافی برای ارائه خدمات به شهروندان را ندارد و باید در افزایش و توسعه فضا تلاش شود.

امام جمعه نکا نیز اظهار داشت: اطبای خوب در کیفیت درمان بسیار موثر هستند و باید در این راستا قدردان پزشکان شهرستان باشیم.

حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی گفت: خیرین با سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت و افزایش و توسعه فضای بهداشت و درمانی و پزشکان با کار مناسب می‌توانند سلامت جامعه را تضمین کنند.

وی ادامه داد: باید  زمینه انفاق مردم در همه زمینه‌ها فراهم شود تا درباره بهداشت و درمان نیز مردم باید با آگاهی وارد شوند و کمک کنند.

محمدی لایینی گفت: سلامت هدیه الهی است و پزشکان ما نیز در این حوزه این خدمات‌رسانی را ودیعه الهی می‌دانند و با نگاه تجارت به آن نگاه نمی‌کنند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول