اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته هوش مصنوعی کارگروه تخصصی علوم‌شناختی:

نبود علم مدیریت در دانشجویان بزرگترین سد ورود تکنولوژی به صنعت است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته هوش مصنوعی کارگروه تخصصی علوم‌شناختی کشور گفت: ناآگاهی دانشجویان در بحث مدیریت صحیح صنعتی یکی از اصلی‌ترین عوامل عدم‌مشارکت تکنولوژی‌های روز دنیا در صنعت کشور است.

نبود علم مدیریت در دانشجویان بزرگترین سد ورود تکنولوژی به صنعت است

علی اکرمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: بحث  مدیریت پروژه‌های صنعتی باید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مباحث موردنظر در کنگره ملی برق ،کامپیوتر و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن هم حتما در دستور کار وزارت علوم قرار بگیرد.

رئیس کمیته هوش مصنوعی کارگروه تخصصی علوم‌شناختی کشور ضمن اشاره به نبود رابطه مطلوب بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد: مشکل این جدایی، دانشگاه‌ها بوده و راه حل آن نیز باید توسط دانشگاه باشد.

این استاد دانشگاه شهید بهشتی در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل این فاصله بین صنعت و دانش ناکار آمدی ورود دانشجویانی به عرصه صنعت است که از نظر علمی در سطح بالایی بوده ولی در حوزه مدیریت ناموفق بوده‌اند و شکست این پروژه‌ها خود سبب به وجود آمدن فاصله بیشتر بین این دو بخش می‌شود.

وی ضمن اعتراض به نبودن دوره‌های مدیریتی مطلوب و جدید در رشته‌های صنعتی در سیستم دانشگاهی کشور، وجود این دوره‌ها مدیریتی را امری ضروری دانست.

اکرامی‌زاده یادآور شد: با توجه به پیشرفت و رشد بسیار سریع این سه رشته در دنیا و وابستگی زیاد آنها با یکدیگر، کشور ما باید با برپایی هر چه بیشتر چنین کنگره هایی در سطح ملی و بین‌المللی و هر چه تخصصی‌تر گام موفقی در جهت به‌روز بودن و رشد این علوم داشته باشد.

وی اشاره کرد: وجود یک دانشجوی دارای مدرک فقط کارشناسی همراه تجربه کار و مدیریت خوب صنعتی بسیار مفیدتر از دانشجویی با مدرک دکتری ولی بودن هیچ‌گونه تجربه کاری است.

رئیس کمیته هوش مصنوعی کارگروه تخصصی علوم‌شناختی کشور ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات صنعت کشور مدت زیاد مدیریت صنعتگران بزرگ و سنت‌پیشه است که خود سبب افت تولید و کاهش درآمد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان و صنعتگران بزرگ باید از دانشجویان جوان حمایت کرده و آنان را از آغاز دوره‌های آموزشی وارد مسائل عملی و  صنعتی کشور نمایند تا با پایان دوره تحصیل، دانشجویان با پشتوانه تجربه عملی گذشته خود مستقیما در خدمت صنعت کشور باشند.

این استاد دانشگاه شهید بهشتی ضمن استقبال از طرح برگزاری میزگردهای بزرگ علمی صنعتی بین مدیران، صنایع و محققان در این کنگره آن را گامی موثر در پیشرفت و تعامل این دو حوزه دانست.

رئیس کمیته هوش مصنوعی کارگروه تخصصی علوم‌شناختی کشور تصریح کرد: قرار نیست تمام خروجی‌های دانشگاه‌ها وارد سیستم صنعتی شوند و لازمه اصلی ورود بعد از تحصیل،داشتن قدرت مدیریت و روابط عمومی بالا است.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول