اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنگره فقیه آگاه ـ 7

آیت‌الله سبحانی: آیت‌الله گلپایگانی اسوه تقوا و فقاهت بود

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: آیت‌الله سیدمحمدرضا گلپایگانی اسوه تقوا و فقاهت بود.

آیت‌الله سبحانی: آیت‌الله گلپایگانی اسوه تقوا و فقاهت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله جعفر سبحانی در مقاله‌ای پیرامون مرحوم آیت‌الله گلپایگانی اظهار داشت: اسلام آیینی پیوسته و ادبی است که دو رکن اساسی لازم دارد که آن را در طول تاریخ پابرجا نگه داشته است.

وی افزود: برنامه جامع و متناسب با فطرت اصیل و متفکران و عالمان بزرگ پاسخگو به نیازهای بشر با استفاده از آموزه‌های وحیانی دو رکن اصلی اسلام هستند و بر این اساس آیین اسلام به شرط آنکه از مذهب تشیع به آن نگریسته شود حاوی این دو رکن است.

استاد حوزه علمیه قم پاسداری از کیان اسلام و استمرار مرجعیت را مفید فایده برای جامعه اسلامی دانست و ابراز داشت: پیروی از مجتهد زنده سبب می‌شود مسلمانان حول محور واحد گردهم آیند و از مشکلات فردی و اجتماعی آنان آگاه شده و مردم را از دسیسه‌های دشمنان مطلع کند.

وی با اشاره به رسالت فقهای شیعه پس از غیبت کبری در صیانت از مرزهای عقیده عنوان کرد: کیان شیعه در کشاکش‌ تاریخ در معرض خطرات بزرگی قرار گرفته که اگر نهاد مرجعیت و این فقهای بزرگ نبودند این مکتب پابرجا نبود.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: حوزه علمیه قم خدمات ارزنده‌ای به جهان اسلام عرضه کرده و مراجع بزرگی تربیت کرده است و این حوزه در کنار مرکز ثقل حکومت نگهبان تشیع بوده و مراجع برخاسته از آن در حفظ و گسترش ارزش‌های اسلامی تاثیر بسزایی داشته‌اند.

وی به خصوصیات و نقش مؤثر آیت‌الله گلپایگانی پرداخت و افزود: این مرجع بزرگ تقلید به دعوت آیت‌الله حائری‌شیرازی وارد قم شد و قریب 74 سال در این شهر اقامت کرد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ایشان از جمله دو نفری بودند که بعد از آیت‌الله بروجردی مسئولیت اداره مالی حوزه را بر عهده داشتند.

وی تاسیس دارالقرآن، انتشار رساله قرآن، کتاب حج، تاسیس مرکز اسلامی لندن، تاسیس حوزه علمیه و کتاب قضا را از جمله خدمات بی‌شمار آیت‌الله گلپایگانی برشمرد.

آیت‌الله سبحانی آن مرحوم را فردی متواضع، متفکر، منصف و نسبت به اهل بیت(ع) مخلص دانست و گفت: آیت‌الله گلپایگانی اسوه تقوا و فقاهت بود و با نماز شب و قرآن کریم مأنوس بود.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول