اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم:

آزادی بیش از اندازه شرکت‌های حفار را باید محدود کرد

خبرگزاری فارس: فرماندار قم به خسارت‌هایی که شرکت‌های حفار بر اثر ناهماهنگی به پیکره شهرداری و دهیاری وارد می‌کنند اشاره و تاکید کرد: باید با تدوین یک برنامه جامع، آزادی بیش از اندازه شرکت‌های حفار را محدود کرد.

آزادی بیش از اندازه شرکت‌های حفار را باید محدود کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در جلسه کمیسیون هماهنگی اقدامات عمرانی شهرستان قم که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد این کمیسیون را جدید دانست و ذکر کرد: با توجه به اینکه تاکنون چنین جلسه‌ای برگزار نشده است باید در مورد مسائلی صحبت کرد که تاکنون در مورد آن صحبتی به میان نیامده است.

وی با اشاره به زیان‌هایی که از سوی شرکت‌های حفار به شهرها و روستاها تحمیل می‌شود بیان کرد: باید با تدوین یک برنامه جامع، آزادی بیش از اندازه شرکت‌های حفار را محدود کرد.

فرماندار قم تاکید کرد: با تدوین برنامه‌ای اصولی می‌شود مدت زمان عملیات اجرایی این شرکت‌ها را محدود کرده و از پروسه‌های طولانی مدت برای انجام این‌گونه عملیات‌ها جلوگیری کرد.

وی از طراحی فرم‌های پنج‌گانه‌ای برای برنامه‌ریزی پروژه‌های حفاری روستاها خبر داد و گفت: شهرداران و دهیاران با مطالعه این فرم‌ها انتقادات و پیشنهادات خود را به فرمانداری ارائه دهند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه تهیه این فرم‌ها به منزله قطعی بودن این پروسه اداری در حفاری‌های روستایی نیست تصریح کرد: پس از جمع‌آوری نظرات و انتقادات می‌توان زیر نظر معاون عمرانی فرمانداری به نتیجه جامعی رسید و به طراحی و تدوین آیین‌نامه اجرایی پروژه‌های حفاری در روستاها دست یافت.

وی ابراز داشت: در طول مدت اجرای این آیین‌نامه به نقاط ضعف و قوت پی خواهیم برد و نسبت به اصلاح آن اقدام می‌کنیم.

فرماندار قم اضافه کرد: برگزاری جلسات، مطالعات زیرساختی و نظرخواهی برای تدوین یک آیین‌نامه جامع برای این است که وضعیت از شرایط کنونی بدتر نشود.

وی با تاکید بر اینکه این برنامه باید بسیار جدی تلقی شود، ابراز کرد: طراحان باید در نظر داشته باشند که باید این آیین‌نامه به شیوه‌ای طراحی شود تا اگر پروژه حفاری برای یک عملیات بسیار اورژانسی رخ داد بدون صرف وقت اضافه و انجام پروسه‌های طولانی این عملیات به سرعت اجرایی شود.

وی با اشاره به سفرهای منطقه‌ای در سطح شهر قم گفت: در این سفرها مشکلات منطقه‌های شهر قم بررسی شد.

زارعی‌کوشا با تاکید بر هماهنگی دستگاه‌های حفار با مجموعه شهرداری گفت: با انجام هماهنگی از موازی‌کاری‌هایی که برای انجام عملیات حفاری صورت می‌گیرد جلوگیری شده و با صرف هزینه کمتر نتیجه مطلوب حاصل می‌شود.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول