اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نشست پیگیری حفاری‏ها در سمنان

حفاری‏ها بدون علائم رها می‏شوند / نقشه‏ای از تاسیسات شهری وجود ندارد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی و برنامه‏ریزی فرماندار شهرستان سمنان گفت: بسیاری از حفاری‏ها بدون علائم در سطح شهر رها می‏شود و نقشه کاملی از تاسیسات شهری وجود ندارد.

حفاری‏ها بدون علائم رها می‏شوند / نقشه‏ای از تاسیسات شهری وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن اقوامی‏پناه صبح امروز در کمیسیون حفاری شهرستان سمنان که در فرمانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه‏های مجری در حفاری‏های سطح شهر، با نظارت بیشتر و دقیق‏تر بر پیمانکاران ضریب امنیت ترافیکی معابر عمومی را افزایش دهند.

وی گفت: در شهر سمنان، نقشه کامل و شفافی از تاسیسات داخل شهری وجود نداشته و این امر به علت تعدد دستگاه‏های مجری حفار بوده که سبب اختلال در امر حفاری و آسیب رسیدن به تاسیسات شده است.

معاون عمرانی و برنامه‏ریزی فرماندار شهرستان سمنان بیان کرد: کارهای نیمه‏کاره اصلاً مورد تایید ما نبوده و گاهی اوقات مشاهده می‏شود که به علت ادامه‏دار بودن حفاری یا ترمیم و موکول شدن آن به روز بعد، قسمت حفاری بدون هیچ‏گونه علائم و چراغ گردون رها شده و این امر باعث بروز حوادث جبران‏ناپذیری می‏شود.

اقوامی‏پناه از دستگاه‏های مجری خواست تا با نظارت بیشتر و دقیق‏تری بر پیمانکار خود، ضریب امنیت ترافیکی را در شهرستان سمنان افزایش دهند.

وی همچنین بر لزوم اخذ استعلام برای انجام حفاری توسط دستگاه‏های مجری تاکید کرد.

علی معینیان، رئیس شرکت آب و فاضلاب سمنان نیز در این نشست گفت: هم‏سطح کردن ممهورها در دستور کار این شرکت قرار داشته و در این راستا، با پیمانکار جداگانه‏ای نیز قرارداد بسته‏ایم.

وی بیان کرد: از ابتدای سال 91 ترمیم نوار حفاری شبکه آب و فاضلاب به عهده این شرکت گذاشته شده است.

در پایان جلسه نیز مقرر شد تا هم‏سطح کردن ممهورها از میدان قومس تا میدان استاندارد توسط دستگاه‏های مربوطه آغاز شود و در این رابطه نیز شهرداری سمنان همه مجوزهای لازم را صادر کند.

هماهنگ نبودن زمان حفاری‌ها در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، پیش‏تر مدیرعامل سازمان عمران شهرداری سمنان از هماهنگ نبودن زمان حفاری‌شرکت‌های مختلف در این شهر انتقاد کرده بود.

علی‏اکبر باغبان در پاسخ به اتفاقی که در خیابان حکیم الهی سمنان افتاد، هم‏زمانی نادر ترکیدگی لوله‌ آب در این محل و عملیات آسفالت را عامل این اتفاق عنوان کرد.

وی نبود هماهنگی میان شهرداری در آسفالت خیابان و شرکت آب و فاضلاب شهری در رسیدگی به وضع لوله‌های آب را در این مورد رد کرد.

باغبان، فرسودگی لوله‌های آب را امری غیرقابل انکار و بروز چنین اتفاقاتی را در هر زمانی محتمل می‌دانست.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری سمنان درباره هماهنگ نبودن زمان حفاری‌ شرکت‌های مختلف گفت: ناهماهنگی زمانی در تزریق بودجه به نهادهای مختلف عامل ناهماهنگی زمانی اجرای پروژه‌هاست.

باغبان همچنین از نادرست بودن این تصور که متولی حفاری‌ها شهرداری است، به مشکلات ناشی از حفاری‌ها برای آسفالت خیابان‌ها اشاره کرد.

وی گفت: با حفاری یک نوار با عرض مشخص فقط به همان عرض مشخص و اطراف آن آسیب نمی‌رسد، بلکه در کل آسفالت ترک‌هایی ایجاد می‌شود و به طور کلی مقاومت و کیفیت آسفالت خیابان کم می‌شود؛ به گونه‌ای که گاه مجبوریم به جای آسفالت مجدد نوار حفاری، همه‌ یک خیابان را آسفالت کنیم و این، هزینه‌های هنگفتی برای شهرداری در بر دارد.

مشکل اصلی ناهماهنگی در حفاری‏ها بودجه است

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: مشکل اصلی ناهماهنگی در حفاری‏های شهری، نحوه اختصاص بودجه است.

اندیشه محمودیان نحوه‌ تخصیص اعتبار برای شرکت‌های مختلف و زمان اختصاص اعتبارات را عامل نبود هماهنگی زمانی بین نهادها برای اجرای پروژه‌های حفاری عنوان کرد.

تنوع خدمات‏رسانی، نحوه‌ متفاوت اجرای پروژه‌ها و برخی ملاحظات فنی مواردی بود که وی به عنوان موانع هم‏زمانی اجرای پروژه‏ها ذکر کرد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ماهیت خدمات‌رسانی شرکت‌های مختلف را متفاوت و هم‌گرایی به منظور اجرای همزمان پروژه‌ها را با این وجود بسیار مشکل عنوان کرد.

از محمودیان در ارتباط با امکان تجمیع حفاری‌ها و کارگزاری تأسیسات در یک حفره‌ واحد پرسیدیم که وی هم به موضوع مدیریت واحد شهری اشاره کرد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان سمنان همراه کردن سه وزارتخانه به ‌منظور اجرای پروژه‌ای واحد را بسیار مشکل ‌دانست و اساساً وجود کار در محل حفاری برای شرکت‌های مختلف و وجود اعتبار اجرای طرح در زمان اجرای پروژه را به طور همزمان امری دور از انتظار عنوان کرد.

از آمادگی شهرداری سمنان به منظور گفت‏وگو برای رسیدن به نقطه‌ای مشترک برای اجرای طرح‌های مشترک گفتیم و معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان سمنان پاسخ داد: آمادگی برای گفت‏وگو راه حل این مشکل نیست، بلکه مشکل اصلی بودجه است.

وی تصریح کرد: حتی با فرض رسیدن به این تصمیم برای اجرای طرح مشترک حفاری، پراکندگی بودجه‌ها مانع از این امر می‏شود و اگر تصمیمی برای اجرا وجود داشته باشد، شهرداری باید متحمل هزینه‌های هنگفتی شود که این امکان برای شهرداری نیز وجود ندارد.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول