اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داور سومین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی

دوسالانه تذهیب‌های قرآنی جریان تذهیب کشور را متحول کرد

خبرگزاری فارس: داور سومین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی با اشاره به سطح کیفی بالای آثار شرکت‌کنندگان در این دوسالانه گفت: دوسالانه تذهیب‌های قرآنی جریان تذهیب کشور را متحول کرده است.

دوسالانه تذهیب‌های قرآنی جریان تذهیب کشور را متحول کرد

رامین مرآتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به سطح کیفی بالای آثار شرکت‌کنندگان سومین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی اظهار کرد: با مشاهده آثار غافلگیر شدیم و کارها نسبت به دو سال پیش بسیار بهتر بود هنرمندان در این دوره از لحاظ کیفی هدفمند شده و با فهمی بالا کارشان را انجام دادند.

وی با موفق توصیف کردن تلاش های مسئولان جشنواره گفت: زمانی که یک فرایند ایجاد شده به نتیجه‌دهی می‌رسد، باید در دوره‌های بعدی نیز حفظ شود.

مرآتی افزود: با همدلی مسئولان و استادان و شنیدن نظرات آنها، نتایج خوبی در انتظار هنر تذهیب کشور خواهد بود.

هنرمند برجسته تذهیب کشور ضمن اشاره به اینکه اگر هنرمند با عشق کار کند مشکلات کمتر دیده خواهند شد، مشکلات پیش روی هنرمندان را بیشتردر حوزه مسائل اقتصادی و میزان حمایت مسئولان دانست.

وی اظهار داشت: هنرمندان باید سعی کنند هنرشان را ارتقا دهند چرا که قطعا کاری که خوب باشد دیده خواهد شد و وقتی که اثری دیده شود اتفاقات خوب بعدی به وقوع خواهد پیوست.

مرآتی تلاش در حوزه نشر و تبلیغات را از ضروریات فرهنگ سازی این هنرعنوان کرد و با تاکید بر لزوم همکاری هنرمندان، مسئولان و ارگان‌های آموزشی مانند آموزش پرورش ادامه داد: من آرزو دارم روزی فرا رسد که در کتاب‌های دانش آموزان دوره ابتدایی درباره هنرهای ایرانی توضیحاتی ارائه و حتی کلاس‌هایی برگزار شود.

این استاد تذهیب افزود: از 100 درصد شاگردانی که در کارگاه‌های من ثبت نام می‌کنند 80 درصد بالای 30 سال هستند و 10 سال طول خواهد کشید که هر یک از آنها به درجاتی در این هنر برسند و آن موقع 40 ساله خواهند شد در حالی که توان بدنی و انگیزه و اهداف در این سن کم می‌شود.

مرآتی تاکید کرد: علاقه‌مندان باید توجه داشته باشند که افراد درسنین پایین‌تر فرصت بهتری برای یادگیری و ارتقا هنر خود پیدا خواهند کرد.

وی ضمن اشاره به جایگاه رفیع هنرهای ایرانی در دنیا گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس مایل هستند تا هنر ما را در جغرافیای خود داشته باشند و برای این کار سعی در جذب هنرمندان ما دارند. تا حدودی نیز موفق بودند.

مرآتی تصریح کرد: ما نباید غفلت کنیم، من احساس خطر می کنم. آینده‌ای را می توانم پیش بینی کنم که یکی از همین کشورهای خلیج فارس مدعی شود این هنر از ابتدااز آن آنها بوده است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول