اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نخستین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی

رشد کیفی و کمی دوسالانه تذهیب‌های قرآنی قابل مقایسه با دوره اول نیست

خبرگزاری فارس: دبیر نخستین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی با ابراز اطمینان از موفقیت‌های آتی دوسالانه تذهیب‌های قرآنی در سال‌های پیش رو گفت: رشد کیفی و کمی دوسالانه در حال حاضر قابل مقایسه با دوره اول نیست.

رشد کیفی و کمی دوسالانه تذهیب‌های قرآنی قابل مقایسه با دوره اول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید حسین عابدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به دوره اول این جشنواره، حرکت جشنواره در سال اول را دارای رویکردی نو و منحصر به فرد توصیف کرد و ادامه داد: در آن سال با هدف احیای هنر فراموش شده تذهیب‌های قرآنی ضمن معرفی این هنر به نسل جوان توانستیم کسانی که در این مسیر حرکت می‌کنند را معرفی کنیم.

دبیر نخستین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی گفت: در نخستین دوسالانه شاهد استقبال بسیار خوبی بودیم و هنرمندان بیش از 25 استان در دوسالانه شرکت کردند، این موضوع از علاقه جوانان به این رشته هنری نشأت می‌گرفت. 

دبیر نخستین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی با تمجید از هنرمندان جوان مشهدی که در کارگاه‌های مثنی‌سازی آثار قدما را احیا کردند، اضافه کرد: مثنی سازی این آثار فاخر کار بسیار خوب و آموزنده‌ای است که هنرمندان ما را با ظرافت‌های کاری قدما بیشتر آشنا می‌کند.

عابدی گفت: از همان دوره اول یک انگیزه مضاعف برای کسب موفقیت بیشتر و ارتقای سطح هنری تذهیب در بین مسئولان و دست‌اندرکاران موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به وجود آمد که نتیجه‌اش در این دوره کاملا مشهود است.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول