اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس قرارگاه عمار:

مراجع بیشترین همراهی را با ولی فقیه دارند

خبرگزاری فارس: رئیس قرارگاه عمار با اشاره به حمایت مراجع از ولایت فقیه در عصر حاضر گفت: در طول تاریخ مراجعی همراه‌تر از این زمان با ولی فقیه نداشتیم.

مراجع بیشترین همراهی را با ولی فقیه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مهدی طائب چهارشنبه شب در همایش سالانه سخنرانان برجسته و اثرگذار کشور عنوان کرد: اگر بدون فقه سراغ تاریخ برویم در خطی می‌رویم که تاریخ‌نگاران به دنبال چنین چیزی هستند.

وی در ادامه یکی از شرایط درست مطالعه کردن تاریخ را آشنایی کامل با فقه دانست و گفت: استفاده از تاریخ اگر به صورتی باشد که با فقه به سراغ تاریخ برویم، این مسئله موجب می‌شود که ما به عنوان تاریخ‌ساز مطرح شویم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به صورت کامل و جامع با فقه اسلامی آشنا هستند عنوان کرد: مقام معظم رهبری فقیه مورخ است به همین دلیل فرماندهی پیچ تاریخی انقلاب را هم ایشان به دست گرفته و به عنوان مهم‌ترین تاریخ‌ساز مطرح شده‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه حمایت مردم از ولی فقیه را یک از پشتوانه‌های انقلاب دانست و گفت: زمانی که امام خمینی(ره) به قم آمدند و با آقای بهاءالدینی دیدار کردند، ایشان به امام گفتند شما از مردم فاصله بسیار زیادی دارید اما مردم شما را قبول دارند.

رئیس قرارگاه عمار با اشاره به استقبال بسیار بالای مردم استان خراسان شمالی از مقام معظم رهبری بیان کرد: غربتی که مقام معظم رهبری با آن روبه‌رو هستند از همین نوع است یعنی مردم به ایشان ارادت بسیاری دارند و ایشان را قبول دارند، اما شناختی که باید نسبت به ایشان داشته باشند را ندارند.

این استاد دانشگاه در پاسخ به یکی از حضار که موضوعی را در ارتباط با افزایش قیمت خودروهای ثبت‌نامی در زمان تحویل مطرح کرد گفت: نکته‌ای که در ارتباط با وضعیت اقتصادی مطرح می‌شود این است که اگر نرخ‌گذاری طبق نرخ قبل انجام شود موجب خسران و مشکل می‌شود، دولت می‌تواند از حق ولی فقیه نرخ جدید ارائه کند.

طائب ادامه داد: برخی مواقع یک اعتراضاتی در میان مردم نسبت به وضعیت زمان‌های مختلف ایجاد می‌شود، این موضوع را نمی‌توان به پای دیانت مردم نوشت، بلکه باید به این موضوع توجه کنیم که مردم در اصل متدین و دین‌مدار هستند.

وی تصریح کرد: این موضوع را می‌توان از حضور تمام اقشار مردم در برنامه‌های مذهبی و همچنین تمایلاتی که مردم در ارتباطات خود با روحانیت بیان می‌کنند، فهمید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این موضوع که همراهی مراجع با ولایت فقیه به منزله تایید ولی فقیه است، ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که ضروری است به آن توجه ویژه شود این است که در طول تاریخ مراجعی همراه‌تر از این زمان با ولی فقیه نداشته‌ایم.

طائب نسبت به اشتباهات خطبا در زمان سخنرانی تذکر داد و گفت: در بحث منبر رفتن باید به این موضوع توجه جدی شود که بالای منبر نسبت به بیاناتمان باید مراقب باشیم تا اشتباهی در گفتارمان مشاهده نشود.

این استاد دانشگاه با اشاره به این موضوع که دور شدن مستمع از موضوع سخنرانی می‌تواند تاثیر سخنرانی را کاهش دهد بیان کرد: ما باید در به کار بردن کلمات و ترکیب‌هایی که از این کلمات به وجود می‌آیند، مراقب باشیم که مستمع را از موضوع مجلس دور نکنیم.

طائب گفت: یکی از اساتید ما چنین می‌گفت که اگر پذیرایی می‌کنند شما سخنرانی نکنید و اگر هم کسی در سخنرانی شما خواب بود وی را بیدار نکنید.

وی افزود: ما از علت این موضوع که پرسیدیم گفتند سخنرانی شما را نمی‌توان گفت صددرصد با تاثیر مواجه است اما پذیرایی برای کسی که برای رضای خدا و یادگیری علم به مجلس می‌آید به منزله رزق است و خواب هم به منزله همان خوابی که در سجده نماز شب برای انسان با ثواب همراه است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول