اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه جشنواره فرهنگ و هنر مراکز عملی کاربردی محقق شد

نمایش آثار 70 مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر در بندرعباس

خبرگزاری فارس: در حاشیه جشنواره برگزاری آثار و تولیدات مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر سراسر کشور در بندرعباس، نمایشگاهی از آثار 70 مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر در این شهر برگزار شد.

نمایش آثار 70 مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، این نمایشگاه عصر چهارشنبه و متعاقب آغاز به کار جشنواره آثار و تولیدات مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر سراسر کشور (مقدماتی المپیاد هنر)، با حضور مسئولان در نگارخانه کوروش گرمساری فرهنگسرای طوبی آغاز به کار کرد.

عیسی کشاورز مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و هنر در این راستا اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از 100 اثر در رشته‌های مختلف طراحی، نقاشی، مینیاتور، لوگو، پوستر، تصویر سازی، تذهیب، خوشنویسی و سایر رشته‌های هنری مربوط به 70 مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کشور ارائه شده است.

وی افزود: این نمایشگاه موقعیت بسیار خوبی را برای معرفی مراکز علمی کاربردی و ارزیابی سطح آثار هنر آموزان مراکز فراهم کرده است و بسیار خوب است که این نمایشگاه در سایر استان‌ها نیز برگزار شود.

کشاورز خاطرنشان کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی باعث می شود مردم بیشتر با حوزه فعالیت مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر آشنا شوند و یقینا در گرایش خانواده‌ها به آموزش فرزندانشان در این مراکز موثر است.

همچنین مهرداد سلجوقی که به عنوان مدرس برتر رشته گرافیک و چاپ نخستین جشنواره آثار و تولیدات مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر سراسر کشور (مقدماتی المپیاد هنر)، نیز حضور یافته است در حاشیه برپایی نمایشگاه مذکور افزود: این جشنواره بزرگ‌ترین اتفاق فرهنگی و هنری مراکز علمی کاربردی سراسر کشور است.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره می‌تواند در ارتقا سطح دانشگاه‌های علمی کاربردی فرهنگ و هنر سراسر کشور تاثیرگذار باشد.

وی که دبیر سایت آموزش و هنر نیز است اضافه کرد: این جشنواره می‌تواند محلی برای تبادل نظر و هم‌اندیشی اساتید مراکز این دانشگاه‌ها باشد.

سلجوقی در پایان سخنان خود گفت: با توجه به این که در اکثر رشته‌های ورزشی و علمی المپیاد وجود دارد، خلا المپیاد هنر کاملا محسوس بوده، که دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری برخود لازم دانسته با برپایی چنین جشنواره‌هایی مقدمات شکل‌گیری و برگزاری المپیاد هنر در کشور را فراهم کند.

نمایشگاه آثار برگزیدگان مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کشور از 17 آبان به مدت یک هفته در فرهنگ‌سرای طوبی بندرعباس دایر است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول