اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عباسی در «همایش پول هرگز نمی‌خوابد»: -2

بی‌ارزش کردن پول ایران هدف غرب است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز دکترینال گفت: دشمن برای ضربه زدن به نظام، بی‌ارزش کردن پول کشور را هدف قرار داده است.

بی‌ارزش کردن پول ایران هدف غرب است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن عباسی در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اینکه اصالت پول، لیبرالیسم و عمق ربا در مکاتب اقتصادی امروز کشور به وضوح مشهود است، اظهار کرد: کارشناسان اقتصادی باید در این زمینه به عجز خود اعتراف کنند و روش‌ها و مدل‌های اقتصادی ارائه شده خود را پس بگیرند زیرا مسئله اقتصادی کشور یک موضوع شخصی نیست بلکه بحث سرنوشت 75 میلیون نفر ایرانی در کشور که منادی اسلام و خداگرایی هستند، در بین است.

وی با بیان اینکه مکاتب اقتصادی که اکنون اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در کشور پیاده کرده‌اند در دنیا جواب نداده است، افزود: ایالات متحده آمریکا اکنون چهار برابر بودجه خود یعنی معادل 16 تریلیون بدهی دارد به طوری که هر کودکی که متولد می‌شود با توجه به این بحران اقتصادی در این کشور از بدو تولد بدهکار است.

این پژوهشگر با اشاره به اینکه امروز آمریکا برای بهبود وضعیت اقتصادی خود اقدام به خلق 32 هزار میلیارد دلار پول کرده است، ابراز کرد: آمریکا با چاپ این کاغذهای عادی صدای اعتراض بسیاری از کشورها را در آورده است.

وی ادامه داد: طبق گزارش رسانه‌های معتبر اروپایی 112 کشور در دنیا دلار آمریکا را جعل می‌کنند و این کشور امروز به جای جلوگیری از این امر خود نیز اقدام به جعل پولش کرده است.

عباسی با تصریح براینکه مردم باید از وضعیت اقتصادی کشور آگاه باشند، اذعان کرد: مردم در جمهوری اسلامی ایران توجیه شوند زیرا باید نظر امام راحل مبنی بر ربوی بودن پول در کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مسئولان خود را به غفلت نزنند، افزود: مبحث اقتصادی یک امر شخصی نیست و اگر این کشتی سوراخ شود همه غرق می‌شویم.

رئیس مرکز دکترینال، شخصی پنداشتن وضعیت اقتصادی در کشور را یک تهدید برای نظام دانست و خاطرنشان کرد: دشمن برای ضربه زدن به نظام، بی‌ارزش کردن پول کشور را هدف قرار داده است.

*مدل اقتصاد اسلامی جوابگوی بحران اقتصادی در جهان است

وی با تصریح بر اینکه امروز آمریکا به این نتیجه رسیده که بهره‌گیری از مدل اقتصاد اسلامی جوابگوی بحران اقتصادی در جهان است، افزود: آمریکا با در نظر گرفتن این امر سندی را برای سال 2050 ترسیم کرده که نظام مالی اسلای جوابگوی بحران اقتصادی در جهان است.

عباسی افزود: غرب می‌داند که برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از اقتصاد اسلامی بحران اقتصادی جهان را خاتمه می‌دهد از این‌رو به دنبال رابطه با ایران است که سندش را تکمیل کند اما در کشور برخی افراد تنها راه مبارزه با بحران اقتصادی را در ارتباط با آمریکا می‌دانند که این نگاهی غلط است.

*هدفمندی یارانه‌ها یک مدل فریدمنی است

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در آستانه انتخابات نقص‌های یکدیگر را رو می‌کنند، اضافه کرد: کاندیداها باید به مردم ثابت کنند که برای اقتصاد کشور پیرو الگوها و مدل‌های غربی شکست خورده نیستند زیرا مردم محرم هستند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها برگرفته از مدل «فریدمنی» است، اذعان کرد: دولت در کشور مدل فریدمنی را به نام اسلام و به کام مدرنیته پیاده کرده است.

وی افزود: کاندیداها با شعار دینی رای می‌گیرند اما در عمل اینگونه نیستند.

* 80 درصد مردم با وام و ربا زندگی می‌کنند

به گفته عباسی، اقتصادی که از دل دین تولید شود نیازمند عرق ریختن و همت بیشتر است در حالی که در اقتصاد ربوی با زحمت کمتر سود بیشتری نصیب فرد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید برای نظام اقتصادی ربوی حاکم بر سیستم بانکداری کشور فکری اندیشیده شود، متذکر شد: طبق فرمایش آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، 80 درصد مردم با وام و ربا زندگی می‌کنند به طوری که امروزه اقتصاد لیبرالیستی وارد کاسه مردم شده است.

این مسئول اذعان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام راحل نهادهای بسیاری در کشور پدید آمد که اغلب به موازات یکدیگر به فعالیت و رقابت سالم می‌پردازند اما سیستم بانکداری ما تنها سیستمی است که نهاد موازی ندارد و به همین منظور بانک مرکزی بویی از تفکر اسلامی نبرده است.

وی از استادان اقتصاد در دانشگاه‌ها خواست تا برای اصلاح دیدگاه‌های مکاتب اقتصادی در کشور ساکت ننشینند و بیانیه صادر کنند.

عباسی به دانشجویان تاکید کرد که برای اصلاح اوضاع اقتصادی کشور منتظر استادان خود نباشند و برای حل این بحران گام بردارند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول