اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره سکونت‌گاه‌های غیررسمی مرکز امور اجتماعی وزارت کشور:

تجمیع فعالیت‌های دستگا‌ه‌های فرهنگی-اجتماعی ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره سکونت‌گاه‌های غیررسمی مرکز امور اجتماعی وزارت کشور گفت: تجمیع فعالیت‌های دستگاه‌های فرهنگی-اجتماعی از صرف هزینه‌های بی‌مورد جلوگیری و برنامه مشخص و روشنی به دستگاه‌ها ارائه می‌دهد.

تجمیع فعالیت‌های دستگا‌ه‌های فرهنگی-اجتماعی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، لیلا بات‌مانی امروز در دیدار با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان‌وبلوچستان در سالن کنفرانس معاونت اجتماعی و دادگستری اظهار داشت: بنا بر رسالت وزارت کشور، بحث ساماندهی مناطق ویژه اجتماعی در دستور قرار گرفته که در این راستا از استان‌های مختلف بازدید به عمل می‌آید تا برای ساماندهی مناطق ویژه تدابیری اتخاذ شود.

وی افزود: 36 تا 41 درصد جمعیت شهر زاهدان در مناطق حاشیه‌ای شهر سکونت دارند و با توجه به اینکه آسیب‌ها و جرائم اجتماعی بیشتر از نقاط حاشیه‌‌ای شهر نشأت می‌گیرد به همین دلیل موضوع ساماندهی مناطق ویژه اجتماعی در اولویت‌ کاری حوزه اجتماعی وزارت کشور قرار گرفته است.

بات‌مانی تصریح کرد: در سال 1382 تجمیع نگاه دستگاه‌های اجتماعی در خصوص مناطق حاشیه‌نشینی در دستور کار دولت قرار گرفت و مصوبه‌ای، همان زمان از هیئت وزیران وقت گرفته شد که سکونت‌گاه‌های غیررسمی ساماندهی شوند.

رئیس اداره سکونت‌گاه‌های غیررسمی مرکز امور اجتماعی وزارت کشور بیان کرد: بعد از تصویب مصوبه به تمامی استان‌ها آیین‌نامه ابلاغ شد اما تاکنون فعالیت ستادهای استانی متمرکز نشده است.

وی گفت: در ستاد ملی، تولیت با وزارت راه و شهرسازی است که عمدتا نگاه این حوزه کالبدی و عمرانی بوده و در واقع  فعالیت‌ها در حد فراهم کردن زیر ساخت‌هایی برای کار اجتماعی نظیر احداث مدرسه، مراکز آموزش فنی و حرفه ای و فرهنگ‌سرا بوده است.

وی گفت: با توجه به سفرهای هیئت دولت رسیدگی به امور اجتماعی و فرهنگی در دستور کار شورای اجتماعی قرار گرفت که در این راستا کمیته‌ای به صورت ملی با عنوان کمیته ساماندهی امور اجتماعی و فرهنگی مناطق ویژه اجتماعی تشکیل شد.

وی تصریح کرد: تاکنون جلسات بسیار خوبی برگزار و آیین ‌نامه تدوین شده که دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی ضرورت‌ها را احساس کرده و تمایل به همکاری دارند، اما مشکل اصلی فعالیت‌های بخشی و غیر متمرکز دستگاه‌ها است که هر دستگاهی در حیطه وظایفی خود و متداخل با دستگاه‌های دیگر فعالیت‌ها را انجام داده است.

بات‌مانی با بیان اینکه بخش زیادی از جمعیت در استان‌ها، در نقاط حاشیه‌نشین سکونت دارند، بیان کرد: ارتقای شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی در این مناطق باید به جد پیگیری شود.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول