اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی:

سؤال از رئیس جمهور و وزرا حق نمایندگان است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح سؤال از رئیس جمهور و وزرا حق نمایندگان بوده و این حق در قانون به صراحت مورد تاکید قرار گرفته است.

سؤال از رئیس جمهور و وزرا حق نمایندگان است

علیرضا محجوب که از امضا کنندگان طرح سؤال از رئیس‌جمهور است، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: قوای مختلف کشور یعنی مقننه، مجریه و قضاییه براساس اصول قانون اساسی مستقل بوده و هر کدام دارای وظایف، اختیارات و مسئولیت‌هایی هستند.

وی تصریح کرد: این وظایف و اختیارات را قانون‌گذار برای انجام بهتر امور به تصویب رسانده و اگر خواستار توسعه و پیشرفت کشور هستیم، باید قانون را به طور کامل اجرا کنیم.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که در شرایط  فعلی طرح سؤال از رئیس جمهور توسط بیش از 70 نماینده مجلس چه ضرورتی داشت، گفت: تفاوت اصلی حکومت‌های مردم‌سالار با نظام‌های دیکتاتوری در این است که مسئولان و مدیران در برابر اقدامات خود پاسخگو هستند.

*هیچ مسئولی نباید از نقد و پرسش رویگردان باشد

محجوب تاکید کرد: در نظام‌های مردم‌سالار هیچ مسئولی نباید از نقد و پرسش رویگردان باشد؛ مسئولان به افکار عمومی و نهادهای صلاحیت‌دار در قبال عملکردشان پاسخگو هستند.

وی افزود: به طور قطع این شیوه حکومت‌داری به مراتب بیشتر از نظام‌های دیکتاتوری مصالح و منافع جامعه و مردم را تامین می‌کند و به همین دلیل در نظام جمهوری اسلامی نیز هیچ مسئولی فراتر از قانون نبوده و باید در قبال کارهای خود پاسخگو باشد.

محجوب اظهار داشت: بنابراین طرح سؤال از رئیس جمهور که توسط بیش از 70 نماینده مجلس امضا شده است،‌ می‌تواند منافع بسیاری را برای کشور و نظام به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: برخلاف کسانی که معتقدند شرایط برای این امر مناسب نیست معتقدم که سؤال و استیضاح حق قانونی نمایندگان است و در هر شرایطی اجرای قانون به سود جامعه خواهد بود.

این نماینده مجلس در پایان گفت: امیدوارم طرح سؤال از رئیس جمهور منجر به شفاف‌تر شدن فضای سیاسی کشور شده و مردم با شنیدن نظرات نمایندگان و پاسخ‌های رئیس جمهور، درک بهتری از اوضاع کشور داشته و این امر در نهایت به سود ایران اسلامی باشد.

انتهای پیام/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول