اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده کل سپاه:

دشمنان‌ خود را به نفهمی زده‌اند/‌ایران دیگر آن ایران سابق نیست

خبرگزاری فارس:جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اینکه ما حرف اول اقتصادی را در منطقه می‌زنیم و دشمن به خوبی به این امر واقف است اما خود را به نفهمی زده و نمی‌خواهد قبول کند که ایران دیگر آن ایران سابق که در دوران جنگ حتی از فروختن سیم خاردار نیز به وی سر باز می‌زدند، نیست.

دشمنان‌ خود را به نفهمی زده‌اند/‌ایران دیگر آن ایران سابق نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار حسین سلامی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه جانشین فرماندهی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار داشت: پیوستن ایران به باشگاه فضایی، باشگاه هسته‌ای و بیولوژیکی را یک قابلیت بزرگ می‌دانیم که هم اکنون اقتصاد 15 کشور همسایه به ما وابسته است، بنابراین با این حساب دشمن تا امروز در مورد ما اشتباهات زیادی مرتکب شده و ما در همه صحنه‌ها دشمن را ضربه فنی کرده‌ایم.

وی با یادآوری اینکه داشتن دشمن بزرگ نیز برای ما نعمت است، تصریح کرد: ما به واسطه این دشمنان قوی می‌شویم و ما تا دشمن قوی نداشته باشیم، پیروز نمی‌شویم.

سلامی با اشاره به اینکه ایران امروز به قدرتی در منطقه تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: هم اکنون تمام پایگاه‌های دشمن حساب شده با ایران برخورد می‌کنند چرا که ترس از ایران سبب شده است تا آنان در رفتار با ایران کمترین اشتباهی را نیز نکنند و برای همین است که دشمنان ما همدیگر را مهار می‌کنند که مبادا با یک خطا ملت ایران بار دیگر آنان را در منطقه رسوا سازد.

این مسئول اضافه کرد: دشمن می‌داند اگر نیروهای ما به حرکت درآید از استراتژی آنان چیزی بر جای نمی‌ماند بنابراین آنان سعی می‌کنند با کمترین آزمون و خطایی با ایران مواجه شوند.

وی این قدرت را ناشی از حضور ملت بر صحنه خواند و بیان کرد: این آماده به کار بودن مردم فهیم، با شعور و آگاه ما سبب شده است تا چالش‌ها و سختی‌های مقطعی و گذرا در چشم آنان بسیار اندک جلوه کند.

جانشین فرمانده کل سپاه بزرگ‌ترین معضل و خفت برای آمریکا را نداشتن یک رهبر روحانی بزرگ نافذ اعلام کرد و ادامه داد:‌ ما با داشتن رهبر بزرگ، ملت بزرگ، کشور بزرگ و دشمن بزرگ امروز در منطقه حرف اول را می‌زنیم و همه اینها خلأیی بزرگ برای آمریکا است.

سلامی با یادآوری اینکه خداوند اراده‌ای عظیم به ملت ما بخشیده است، یادآور شد: هم اینک ایران در نقطه‌ای از عزت و استدلال ایستاده است که محوریت آن ولایت فقیه بوده و همگی بر این ولایت پایبندیم.

وی پیروزی‌های درخشان ایرانیان به ویژه در بعد از انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را یادآور شد و گفت:‌ علی‌رغم استمرار دشمنی‌های استکبار جهانی با ایران ما به دانش‌های بزرگی دست یافته‌ایم که همگی آنها خوار چشمی برای دشمنان و پله‌های ترقی برای ما است.

سلامی افزود:‌ انقلاب اسلامی را یک آرمان بزرگ و یک هدف متعالی تولید کرده است و در مقابل امپراطوری‌های بزرگ شرق و غرب هرگز نمی‌توانند به این قدرت ایران خدشه وارد کرده و آن را از بین ببرند.

این مسئول تصریح کرد: امروز دشمن متفاوت‌تر از گذشته و با حربه اقتصادی وارد عمل شده و با قصد از کار انداختن موتور محرک اقتصاد کشور ما می‌خواهد ما را با بحرانی عظیم و سنگین مواجه سازد اما زهی خیال باطل که هیچ گاه نمی‌تواند بر این آرزوی خود جامه عمل بپوشد.

 

دشمن از شکست‌های پی‌در‌پی از ایران عبرت بگیرد

سردار حسین سلامی اظهار داشت: آمریکا و استکبار جهانی تا امروز در مورد ایران اشتباهات بسیار بزرگی را مرتکب شده و ضربه‌ها و تلنگرهای سختی را از ایران خورده است اما متأسفانه مشکلی که دارد، عبرت نمی‌گیرد و نمی‌خواهد این واقعیت عظیم و حقیقت روشن را که کشور ما کشوری مقتدر و شکست‌ناپذیر است، قبول کند.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی امروز نفس‌های آخر خود را می‌کشد، تصریح کرد: با نگاهی به وضعیت معیشت و زندگی در بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی جهان این امر به خوبی مشهود است چرا که هم اینک 50 میلیون انسان در آمریکا زیر خط فقر زندگی می‌کنند و با تغذیه از سیستم‌های تغذیه ملی شب‌ها را در خیابان‌ها به سر می‌برند و این در حالی است که تمام دروازه‌های اقتصادی نیز به روی آنان باز است.

سلامی خاطر نشان کرد: چه قابلیتی در ایران است که با این تحریم عظیم اقتصادی همچنان علم و بیرق پیشرفت و پرچم ترقی و رشد و حضور به اهتزاز درآمده است و همه اینها نشان از ظرفیت فوق‌العاده در این کشور است.

این مسئول اضافه کرد: ‌این نیز جز بزرگی‌های کشور ما است که برای ادامه حیات به هیچ کشور خارجی نیاز نداریم و از این پس نیز برای اداره خود هیچ نیازمند خارج نبوده و خوداتکایی محض داریم.

تصمیم و رفتار امروز ما سرنوشت آینده کشور را تعیین می‌کند

جانشین فرمانده کل سپاه بیان کرد: ‌امروز دشمن همه سناریوها، استراتژی‌ها و درس‌های تجربه شده خود را که در تمام دنیا به کار گرفته و توسط آن قدرت‌های قدرتمند را ساقط کرده است، علیه ما استفاده می‌کند اما هیچ گاه موفق نمی‌شود چرا که امروز همه عناصر بزرگی، استقامت و ایستادگی را در اختیار داریم و کشوری قابل شکست است که این عناصر را نداشته باشد.

وی به قرار گرفتن ایران و انقلاب در مقطع حساسی اشاره کرد و ادامه داد:‌ تصمیم و رفتار امروز ما سرنوشت آینده کشور را تعیین می‌کند.

سلامی داشتن رهبری بزرگ با شخصیتی بی‌نظیر و فراتر از بزرگ‌ترین رهبران جهان با حکمت، تدبیر، معنویت، قدرت الهام‌بخش، نفوذ بر قلب‌ها و دل‌ها ، قدرت مدیریت عالم، سیاست‌ورزی مؤمنانه، آگاهی عمیق و ژرف‌اندیشانه را برای ایران نعمتی بزرگ اعلام کرد و یادآور شد: دومین نعمت ما داشتن ملتی بزرگ است که در هیچ کشوری چنین ملتی با این اراده که دوست و دشمن را به خوبی می‌شناسد، از فرصت‌ها به بهترین نحو استفاده می‌کند و دارای شجاعت ملی است، پیدا نمی‌شود و همین برای ما در مقابله و ایستادگی در مقابل تمام ابرقدرت‌ها کافی است.

وی ذخایر معدنی، کشاورزی، آبی و خاکی ایران را نیز یادآور شد و گفت: کشور بزرگ ما در بسیاری از عناصر لازم برای حیات و خوداتکایی ملی در عالم بی‌نظیر است و همه اینها سبب شده است تا ما امروز حرف اول را در منطقه بزنیم.

سلامی گفت: ما در منابع نفتی و گازی تا 100 سال دیگر نیز انرژی ذخیره شده داریم و این در حالی است که تا سه سال آینده در انگلیس و تا 9 سال آینده در آمریکا این انرژی تمام می‌شود و کشورهای بسیاری از این ناحیه به ایران متوسل می‌شوند.

این مسئول با یادآوری اینکه ما حرف اول اقتصادی را در منطقه می‌زنیم، افزود: دشمن به خوبی به این امر واقف است اما خود را به نفهمی زده و نمی‌خواهد قبول کند که ایران دیگر آن ایران سابق که در دوران جنگ حتی از فروختن سیم خاردار نیز به وی سر باز می‌زدند، نیست.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول